• Sparks729

2 försök... sen blir det inga fler barn

Jag och min sambo är 36 och 39 år gamla och vi har två underbara små grabbar, äldsta som är 3 år och 3 månader och den yngre är 1 år och 6 månader. Redan 1 vecka efter sista förlossningen visste jag att jag ville ha en. Kan tillägga att verken  första eller andra barnet var planerade, inga försök att bli gravid, ingen diskussion om att ha barn eller att vi skulle ha en till. De bara kom till oss, så otroligt tacksam! 

Men som sagt, jag kände mig som en odödlig drottning efter andra förlossningen och något hände? för första gången kände jag riktig vilja att bli gravid igen och jag ville ha en tredje! Det har hängt med mig sen dess. 

Jag har sett i en meditation att det finns en liten själ till som är redo att komma till oss och vår familj, (en otroligt söt liten flicka visade sig, hon var 3-4 år just då och en kopia av vårt första barn). jag har även haft änglakväll här hemma för vänner och bekanta där ett medium kom och innan hon ens sagt hej till mig så bara pekade hon på mig och sa ?jag behöver prata med dig privat efter detta, jag har ett meddelande från din svärmor från andra sidan??.

(änglakväll: ett medium kommer och kan få kontakt med dem från andra sidan, som lämnat oss i detta jordelivet). 

Efter att änglakvällen var över, sådär 3 timmar senare, skulle jag nu äntligen få veta vad min svärmor hade för meddelande till mig. När vi väl gått ut från huset för att få lite ensamhet så berättar hon att det finns en liten flicka på andra sidan som min svärmor ska skicka ner till mig / oss, hon kommer nästa år (2024).

Några veckor efter det satt jag i meditation igen och frågade om det faktiskt ska komma en till?.ännu en gång.. JA! En tredje ska komma. 

Då jag varit hemma jättemycket med barnen sen första föddes så har min SGI minskat kraftigt, jag har bara jobbat sådär 40-55%, vissa månader inget alls då behovet inte funnits. Med andra barnet var det helt lugnt, han kom 20 månader efter första så jag hade rätt till samma föräldrapenning som med första. 

Men nu till dagens fantastiska nyhet ☺️

Jag och min sambo satte oss och pratade och kom idag fram till att VI SKA FÖRSÖKA bli gravida för tredje gången, innan den 25 september! Om man blir gravid innan 1 år och 9 månader efter man fött så har man rätt till samma föräldrapenning! Då vi har lite ?ålder? med oss så känner jag inte riktigt för att vänta längre?. arbeta stenhårt i sådär 1-1,5 år för att få en superbra SGI igen (speciellt inte med så små barn och förlora tiden med dem) och SEN förhoppningsvis bli gravid, vänta i 9 månader. Herregud!  jag vill väldigt gärna ha det tätt mellan barnen, så när jag lämnar blöjor, nappar och sånt bakom mig så gör jag det till 110% liksom! 

Så nu har vi alltså inte så lång tid på oss 🥴 lite panik där ja! Men vi sa såhär:

Vi försöker inom ramen för särskild föräldrapenning (1 år & 9 månader), bli vi gravida så blir vi! Men om inte, så blir det inga fler barn! Vi har beställt hem ägglossnings och graviditetstester. Missat juni månads ägglossning, men vi kunde klart inte låta bli så vi har redan varit i sängen två gånger idag 😂 övning är ju med riktigt kul! Men nu väntar vi hem testerna och har 2 försök (månader) på oss efter denna kommande mensen. Otroligt spännande. 

Så vi får väl se vad som komma skall! Ville bara berätta för någon 😌 

nu måste jag läsa allt jag kan om ägglossningar, tester och hur det funkar för jag har ingen aning. 2 försök!

Någon som blev gravid på första eller andra försöket?

• Svar på tråden 2 försök... sen blir det inga fler barn
  • Sparks729
    My871 skrev 2023-06-30 11:26:28 följande:

Första barnet blev till på första försöket, andra barnet blev till på första försöket, tredje barnet blev till på andra försöket, fjärde barnet blev en glad överraskning och femte barnet som jag är gravid med nu som blivande 36 åring blev till på andra försöket. Det verkar som jag och min man passar väldigt bra ihop för att skaffa barn tillsammans  // Glad
    det verkar vara väldigt olika det där hur lätt det tar sig när man börjar försöka, men det verkar som ni har haft lätt för det tidigare och då kanske Det blir likadant nu kan vi ju hoppas påGlad

oj så härligt att det gått så smidigt! 😌 Det har gått väldigt lätt för oss innan med, tror vi. Sambon är helt säker på att det kommer en till, speciellt nu när vi tagit ett beslut och välkomnar en till. Hur var det för er att gå från 2-3 barn? vad har du tyckt varit ?svårast?? :) 

• Sparks729
    nernu skrev 2023-07-01 09:32:44 följande:

Så om det inte funkar med ekonomin får svärmor behålla flickan i dödsriket?

är det menat så är det menat. då kommer det en tredje när det väl kommer, precis som med våra två barn där vi inte ens försökte :P men vi kommer inte aktivt försöka. vi klarar oss ekonomiskt iallafall pga investeringar, företag, osv. 
Svar på tråden 2 försök... sen blir det inga fler barn