Ensamvårdnad, vad får jag bestämma?
Hej
Hur mkt bestämmanderätt har jag med ensamvårdnad? Den andra föräldern sköter inte sitt umgänge, ställer in i sista stund, ser inte sin oförmåga med barnen, kräver att jag hela tiden servar honom för att umgänge ska bli av. Han jobbar skift och jag ska böja mig helt för att han ska kunna ha umgänge.
jag har ensamvårdnad och har nu insett att det kommer att få bli varannan helg som pappan kan ha umgänge för att barnen förtjänar att inte bli svikna av honom om och om igen.
Kan jag klubba igenom det? Pappan är asförbannad Men han ringde förra veckan för att slippa umgänge för att han ville utomlands. Jag påminde om att han skulle hämta 28/6 (idag alltså) och vilken tid. Jag får ett sms på eftermiddagen idag att han inte kan hämta. Jag hatar det här!! Han kunde som en normal förälder planerat bättre, kommit hem i tid etc. Tillråga på det ringde dagis och yngsta var sjuk.
jag separerade för ett år sedan, mkt pga av hans oförmåga att finnas för barnen. Jag har mer än servat honom i ett år men inget blir bättre.