Inlägg från: coffeeaddict slash workoutaholic |Visa alla inlägg
  • coffeeaddict slash workoutaholic

Svar från intervjun

Välkomna att spekulera och berätta om egna erfarenheter! 

Jag har lämnat in en omfattande ansökan till en tjänst, varit på intervju och gjort ett arbetsprov. 

Jag skulle få svar före midsommar men har ingenting hört. 

Vad tror ni? Är de oense om vem som ska antas, är de inte intresserade av mig, har de blivit sjuka, gått på semester eller har annat viktigt att göra? 

Gått på nålar i snart en vecka så behöver få ventilera och höra hur det gått för andra (i alla möjliga rekryteringsprocesser) och få tips om och hur jag själv ska ta kontakt? 

• Svar på tråden Svar från intervjun

Hur formulerar man sig utan att låta dryg och anklagande i en sådan här situation?
    Ska man belysa att tiden då man avsett att meddela svar har passerat eller bara höra hur det går med rekryteringsprocessen? 

Anonym (Manboy) skrev 2023-06-28 17:18:40 följande:
    Bara att hålla sig till fakta!

"NN lovade att höra av sig innan Midsommar, det har alltså inte skett och mitt intresse för tjänsten har minskat betydligt. Jag förmodar att platsen är tillsatt men att det inte kommunicerats ut i vederbörlig ordning. Om så är fallet förväntar jag mig ingen respons på detta mail"

Jag tror det var exakt så jag skrev i slutet av mailet...
    Nää det här är inte en tjänst som man kan formulera sig så till? 
    Jemp skrev 2023-06-28 17:23:43 följande:
    Fråga bara hur det går. 

Jag ser ingen anledning att vara dryg öht. En försening på några dagar är rätt normal. 

Ja, det förstår jag, har ingen ambition att vara dryg utan vill tvärtom starkt undvika det. 

Gärna tips på formulering 

Nu har jag ringt. 

Fick veta att det skapats en rankordningslista och att de ska börja ringa referenser inom kort. 

Rekryteringsstödet visste inte hur jag låg till i den listan så nu är det lite planlöst väntande igen som gäller men förhoppningarna är inte så höga. 

Trist, hade hellre tagit ett ?nej tyvärr? när jag ringde, det värsta som finns är ju att vänta på ett svar när man har låga odds men inte riktigt kan sluta hoppas än. 

Svar på tråden Svar från intervjun