Inlägg från: Loveydovey |Visa alla inlägg
  • Loveydovey

Stockholms Stads Bostadsförmedling-frågor!

Hej är vi fler här som i denna stund letar lägenhet och är aktiva i Stockholms stads Bostadsförmedling? 

Finns det någon som är lite insatt i bostadskön eller vill gissa lite? :p 
    Jag har anmält intresse på diverse lägenheter i Stockholm då jag behöver flytta...
    Fick lägenhet genom bostadskön för ca 8 år sedan och då fick jag inte de som jag låg på plats 5-10 på ens i slutändan men nu rasar kön mycket snabbare har jag märkt... Tex anmälde jag intresse på en och låg på plats 50någonting vid avslutad annonsering men nu plötsligt är jag på plats 22!?

Samma med flera andra lägenheter, de kan stå still på kanske plats 20 i 3 veckor sedan helt plötsligt på en söndag så hoppar jag fram en plats i kön! På en söndag jobbar väl ingen på bostadsförmedlingen? Och varför tog det 2 veckor för de med en intresserad?

När jag fick min lägenhet så ringde de mig runt lunch och sen skulle jag ha skickat in anställningsavtal innan midnatt nästa dag sen tog det ca ett dygn så var det klart!

Men nu ser jag även att de vill inhämta boreferenser från nuvarande boende i nästan alla annonser, vad händer då om man bor i andra hand kanske tom svart? Vilket är supervanligt här i Stockholm. Går de vidare till nästa sökande då eller hoppar de den biten? (hyr själv dock inte svart)

Vissa av lägenheterna jag står i kö för har tom överskridit inflyttningsdatumet och ändå går kön saaakta neråt, den går iaf neråt men ändå.. vart är det det stoppar för folk liksom? Om de inte får tag i den som är 1:a i kön, hur lång tid väntar de då innan de går vidare? Frågorna är många... :p

• Svar på tråden Stockholms Stads Bostadsförmedling-frågor!
  • Loveydovey

Kan tillägga att jag var på visning igår och har nu plats 9 och vill såååå gärna ha den Solig

• Loveydovey

En till fråga: i de kommunala bostadsbolagen så står det att man ska ha kvar 5717 efter hyran, men om man har barn vad ska man ha kvar då? 

Svar på tråden Stockholms Stads Bostadsförmedling-frågor!