Syskonförsök efter IVF - när börja försöka?
Jag är bokstavligen i nästan identisk sits som du, haha. Oförklarlig infertilitet, försökt i 2 år, blev gravid på andra IVF, inga ägg i frysen, min son föddes början av juli 22. Vi gjorde vårt första syskon försök naturligt denna månaden, så kan förklara hur vi tänkt.
Till en början med, älskade jag att vara gravid. Och har en längtan efter en graviditet till. Jag började längta efter ett till barn för någon månad sen. För mig var det viktigt att beslutet i största hand grundades i ett önskan om ett till barn (inte egentligen ett syskon, anser inte att det är något han "behövt" så pass tidigt och tycker det kan vara två olika längtan). Men sen ska man ju inte förneka yttre omständigheter.
Vi bestämde oss för en åldersskillnad vi som lägst hade kunnat känna oss bekväma med om det skulle gå. Vilket nu blir 1 år och 9 månader. Skulle det gå direkt vet vi att det blir några intensiva år. Går det inte har vi en plan B (konsultation med kliniken i januari 24, IVF sen vår).
För mig tänker jag lite att min son kom till mig av en anledning, när han skulle komma av en anledning. Jag har förtroende i nästa barn kommer när hen är menat att komma. Blir det nu, eller om två år med IVF, kommer det bli bra vilket som. Allt har fördelar och nackdelar.