Mojsan95 skrev 2023-08-10 16:31:21 följande:
Hej!! ☺️ Det är första gången jag skriver i den här tråden och jag är gravid med mitt första barn. Jag var på inskrivningssamtal hos en barnmorska för ca 1 vecka sedan och hon sa så mycket konstiga saker tycker jag så jag ville mest bara höra vad ni tänker om detta..
Hon sa att man börjar med gravidkläder i veckan 19 (2 gånger sa hon det). Att jag kan få cancer om jag äter för mycket vitamin-D.. Att vi kan tvätta våra gener (jag har ärftlig alzheimers på min pappa sida).. Att man får äta en kaka men inte två för bebisen kan få näringsbrist (jag är normalviktig).. och det sista när jag berätta att mitt tydligaste symtom är att jag inte fått mens, alla andra symtom (som absolut finns) är mer diffusa så fråga hon om jag ville ta ett till test bara.
Men är det liksom detta man ska mötas av på mvc? Blir mörkrädd på riktigt efter det mötet. Och det sista har verkligen satt sig i mitt huvud 😞u
Det låter helt sjukt. Ring till MVC och byt barnmorska. Du behöver inte skämmas över det.
Vilken vecka är du i?
Gravidkläder kommer du börja när du känner för det, strunta i siffror.
Det är väldigt svårt att överdosera vit D. De flesta av oss har nivåer under medel. och cancer?? Vad fick hon den informationen av? Forskar hon på sin fritid?
vad menar hon med att tvätta gener? Det är väldigt oetiskt att säga så. Alzheimers är en rätt vanlig sjukdom som många av oss kan få.
och du, oroa dig inte över dina symptom. Den största symptomen är ju just utebliven mens. Jag har ju knappt några heller och det hade jag inte heller under min första graviditet. Vissa har det så bara.
grattis till graviditeten!! :)