-
Tack, fina du ❤️ Jag ska in kl 9 och är skapligt nervös nu!Sola13 skrev 2023-07-31 06:45:01 följande:Vi verkar vara på precis samma dag då, 5+5 idag, håller tummarna att allt ser fint ut idag ❤️
-
Nu har jag varit på VUL, v 5+5 idag. Hon kunde vara se en hinnsäck och inget mer, så det låter väl inte så positivt. Ska tillbaka om 3 veckor så får vi se då om något hänt.
-
Missfallet startade på vägen hem från sjukhuset, så det blir ingen marsbebis tyvärr 💔
-
Jag vet ärligt talat inte vad som håller på att hända här. Det har slutat blöda 🤷?♀️ Blödde igenom ett trosskydd, sen inget mer. Satte i en binda och då upphörde blödningen.Sola13 skrev 2023-07-31 13:20:11 följande:Jag är ledsen 😞💔 men om det nu är på det sättet var det kanske bättre att det kom ut nu, än att ni ska gå och undra i tre veckor och därefter få beskedet.. men fy fan
Kan blödningen ha startat pga ultraljudet? Frågorna är många. Har varit med om samma sak en gång tidigare under graviditet. Hon pratade om utväxter på tappen och att den var lättblödande (gjort cellprov alldeles nyligen tack och lov) -
Ja det var vaginalt. Startade ca 10 min efter att jag gjort ultraljudet. Läkaren sa även att jag hade livloderslemhinna utanför tappen.Startingover skrev 2023-07-31 16:53:40 följande:
Gjorde du vaginalt ultraljud? Det låter som att du fått blödning från det om det kom så mycket på en gång? Mina missfall har börjat med små bruna flytningar som sen har gått över till blod och sen bli som typ en större mens.
-
Lunaymar skrev 2023-07-31 17:11:35 följande:Hej!
Jag har också haft blödningar eftee VUL under min förra graviditet. Och de kom ganska omgående efter VUL. gällande att de inte kunde se något, tror jag inte att du behöver oroa dig än. Var bor du? Hitta en klinik med riktigt bra UL-maskin och testa igen. För allt beror ju på upplösningen när det är så tidigt i graviditeten.Jag gjorde ultraljudet genom landstinget, så på ett stort sjukhus. Ska tillbaka dit om 2,5 v.
Hur stora blödningar hade du då? Detta var klarrött blod, blödde ungefär som att ett kärl spruckit och sen var det stopp. Det var liksom inte rosa bara utan droppande blod under några minuter. Jag var helt övertygad om MF tills det upphörde helt.
Tack för ditt svar förresten, det skänker lite hopp! ❤️
-
Sola13 skrev 2023-08-01 07:40:26 följande:Man har ju hört att det är vanligt att det kommer blod efter samlag, det finns mycket där inne som är känsligt och lätt kan börja blöda, tänker att det är samma på det sättet med ett VUL? Har du haft väldigt ont i samband med blödningen?
Bara lite ömhet, men inte direkt ont nej. Har dock inte haft ont vid vanliga missfall heller, eller när jag tagit Cytotec för den delen.
Saken är den att jag har haft liknande blödningar vid två av mina senare graviditeter, varav en resulterade i en frisk liten pojke och en upptäcktes vara en MA. Båda gångerna har blödningarna kommit efter lyft och slutade lika tvärt som de uppstod. Tänker på nåt sätt att de kan vara orelaterade till huruvida det finns en frisk graviditet där eller ej och uppstår av andra påfrestningar. Men jag vet inte.
-
Miahl87 skrev 2023-08-14 18:42:35 följande:
Är i vecka 7+3 idag. I lördags vaknade jag med ont i ryggen, inte så värst ovanligt för min del då jag haft ryggproblem och opererades för diskbråck 2017. Men idag har det även gjort ont i sidan bak typ i bäckenet. Så jag tror det är foglossning redan då det inte känns som min vanliga ryggvärk längre 😳 har inte haft några vidare besvär de andra 4 graviditeterna, iallafall inte såhär tidigt. Mer framåt vecka 28 tror jag det varit innan. Har läst lite och det verkar kunna komma tidigt för att sedan försvinna ett tag, innan det dyker upp igen senare i graviditeten. Någon mer som har eller har haft tidig foglossning?
Jag hade väldigt tidigt foglossning med min första. Tror att det började runt v 8 ungefär, och sen var det riktigt illa
under två veckor då jag var hare kryckor för att kunna gå. Fick till en kiropraktor som var utbildad på gravida och lyckades bli av med besvären helt, var väl omkring v 13 då om jag minns rätt. Fick inte tillbaka besvären senare, varken under den graviditeten eller någon av mina senare. -
Ånej, du är ung i jämförelse med mig. Jag är sex år äldre.Cottis skrev 2023-08-18 19:51:09 följande:Jag har också ett IVF-barn i magen. Det tog två år av IVF och innan det försökte vi med stickor i över två år (och varit oskyddade ytterligare ett par). Hade precis gett upp hoppet när det lyckades på den absolut näst sista återföringen! För mig blir det här nog mitt enda barn, men jag är väl ändå ?gamlingen? i gruppen med mina 38 år. Min endometrios har gjort hela mitt vuxna liv till en ganska besvärlig historia och under många år kunde jag inte ens tänka mig barn för att jag var alldeles för risig för att ta hand om det. En operation förändrade allt!
-
För min del gick det inte vägen. Tredje MA på raken, och innan dess två MF, så femte på raken totalt.
Fick abortpiller och allt kom ut igår kväll. Tack och lov smidigt. Lycka till ni andra!
-
All kärlek och omtanke till er! Så oerhört tufft. 💔 Det gick inte vägen för min del, men jag har hängt kvar i tråden bara för att läsa dina uppdateringar här. Hoppas att ni hittar den styrka ni behöver ❤️❤️❤️Startingover skrev 2023-09-01 10:38:06 följande:
Jag fick svar i förrgår. Bebis har kromosomavvikelse. Idag ska vi tillbaka till sjukhuset för att prata om hur vi ska gå vidare nu. Fy vad allt känns tungt just nu.
-
All kärlek och omtanke till er! Så oerhört tufft. 💔 Det gick inte vägen för min del, men jag har hängt kvar i tråden bara för att läsa dina uppdateringar här. Hoppas att ni hittar den styrka ni behöver ❤️❤️❤️Startingover skrev 2023-09-01 10:38:06 följande:
Jag fick svar i förrgår. Bebis har kromosomavvikelse. Idag ska vi tillbaka till sjukhuset för att prata om hur vi ska gå vidare nu. Fy vad allt känns tungt just nu.
-
Jag håller tummarna för oss ❤️Startingover skrev 2023-09-04 09:03:55 följande:Tack för ditt fina meddelande ❤️❤️ och vem vet, förhoppningsvis kanske vi ses i typ "vi som har bf i augusti" eller "vi som har bf i september" 😪
-
Det kan vara hepatos om du har klåda under fotsulor och i handflator. Detta behöver kollas upp! Obs!Cottis skrev 2023-12-05 19:15:27 följande:
Jag har inte några sammandragningar än, däremot har jag börjat få en del klåda i handflator och under fotsulorna. Det har kommit senaste dagarna och inte hela tiden, så hoppas att det inte stannar länge då jag förstått att det inte är så bra? Någon annan som besväras av klåda?