Inlägg från: BaraVara55 |Visa alla inlägg
  • BaraVara55

Gravid med bf Mars

@startingover, har ni inte fått en tid för att göra mkp ens? Den väntan är ju nästintill oumbärlig. usch,jag vet hur det känns men vi fick tid veckan efter, även om det kändes som en evighet. 

håller tummarna!

• BaraVara55
    Minaälsklingar skrev 2023-08-28 08:52:35 följande:

Ska göra provet på fredag också i Lund hos samma läkare som sist när jag fick reda på att vårt foster hade triploidi. 
    är det på sjukhuset du gör det? 

sist tog det nog 4-5 dagar att få svar men räknar med en vecka nu ska jag ju göra det en fredag också så då går väl helgen bort.
    Jag går också bara och väntar på denna dag och svaret.

ja Jag gjorde de på sjukhuset, tror bara de är tre stycken läkare som gör de proverna i Lund. Idag var det en finlandssvensk som jag träffat innan, gillar henne och hon är väldigt erfaren. Så det gick bra. Hon sa att vi förhoppningsvis får svar innan fredag ,ca 4 arbetsdagar. Så om du gör de på fredag på Lunds sjukhus då kanske du borde få svar på torsdag. 

denna väntan, om man bara kunde snabbspola tiden! firade iaf att vi är ett steg närmare att få besked med att ha med mig  några godisbitar i fickan och insett att jag inte kan påverka eller göra mer än att vila. 

så nu blir de att inta soffläge och kolla på gamla godingar som Bridget Jones dagbok :)

• BaraVara55
    Minaälsklingar skrev 2023-08-28 12:40:35 följande:

Förresten hur skulle du få svaret? Ringer dom eller ? 

hoppas det blir ett glädjande resultat denna gången, hoppas du uppdaterar hur det gick hör sen.

kul att det är samma vi går till. Men konstigt att du inte kunde komma tidigare denna vecka, hur bokades du in? 

jag är i 11+6 idag och helst ville de att jag skulle vänta till över 12+0 då det brukar vara bättre, men jag ska resa iväg i slutet av veckan så då kom jag och (hennes assistent?barnmorska?) överens om att de borde vara ok att jag kommer idag. 

De ringer, och senaste gångerna så tog de bara två dagar innan jag fick svar så det är det jag hoppas på även denna gång. Men kanske bra att vara inställd på att de kan ta fyra dagar. 

hoppas äntligen på bra besked och att det var sista gången jag behövde göra mkp, men vem vet. Någon gång borde de väl gå även för oss

• BaraVara55
    Minaälsklingar skrev 2023-08-28 14:14:00 följande:

Jaha då var det kanske för att du skulle iväg som du fick tidigare för jag var på ett tidigt ultraljud hos läkaren och hon sa att jag kunde få göra det i slutet av månaden och jag skulle få en tid hemskickad sen fick jag en tid och då var det den 1/9 så antar att dom tog kanske bara en tid i närheten, dom som ger tiderna vet nog inte hur plågsamt det är att vänta några extra dagar. 

wow två dagar det låter supersnabbt, jag tror jag väntade 4-5 dagar sist för jag kommer ihåg jag räknade ut vilken sista dagen borde vara då och jag gick och hoppades varje dag att hon skulle ringa men det blev inte förrän sista dagen.
    kommer inte våga svara samtidigt vill jag ju inget hellre än att veta. 

Så kan det nog vara. Jobbigt att vänta oavsett. 

Jag kanske hade tur då, ska försöka ställa in mig på 4 dagar denna gången. Men ja usch för att se dolt nummer ringa och hela tiden vara beredd på att kanske få besked.

Tänker av någon anledning att de vore bättre om de ringer sent på em, när man ändå är på väg hem från jobbet. Kommer garanterat
    gråta floder oavsett besked. Och det gör jag helst inte i sällskap av random kollegor 

• BaraVara55

Skönt att höra att det gått bra idag! Hoppas du kunnat vila och tagit de lugnt, och unnat dig något gott. 

Mitt mantra är att allting kommer bli bra i slutändan, och då kommer allt vara värt allt jobbigt. Men orkar knappt tänka på om de är dåliga besked nu.

Hoppas på att vi alla får bra besked!! ❤️

• BaraVara55

Jag har inte handlat någonting, förutom ett par byxor med större midja till mig själv. Jag vill vänta till jag får veta att de ser bra ut. Då kommer jag också berätta för några av mina närmsta som fortfarande inte vet, tex min bror. 

Men har redan berättat för min chef för jag fick erbjudande om att ta en chefs position och jag ville vara transparent för att slippa ha dåligt samvete. Chefen vet att vi har försökt ett tag, men ändå skönt att berätta att jag är gravid. Men chefen sa att jag får bestämma men att sätta allt på paus kanske inte heller är rätt. Alla funkar olika men jag trivs med mitt jobb och det bästa just nu känns som att fördriva tiden med att jobba. 

jag har fortfarande inte fått svar från moderkakaprovet, hoppas de kommer idag. 

lycka till idag @minaälsklingar och ha en fin fredag alla!

• BaraVara55
    Beklagar @startingover. Tungt att hör. Vet hur det känns och du får gärna skriva till mig. 
    vi fick första provsvaret igår en och denna gången visade de inget på tri 21,18,13. men däremot en annan avvikelse så vi är fortfarande i limbo kring vad det innebär. Ska få prata med läkare nästa vecka igen och inväntar också nästa del av provsvaren. hade hoppats på att bara få andas ut och typ känna mig lättad men vi är bara förvirrade. 
    men kanske att de är steg i rätt riktning, jag vet inte
  • BaraVara55
    Minaälsklingar skrev 2023-09-07 16:58:57 följande:

Hur har det gått för er?

Jag går fortfarande och väntar på svaret, är så orolig och hon sa tid, ons eller senast torsdag ändå har hon inte ringt än och så lovade hon ju senast idag och nu är det kväll. Har gått som på nålar hela dagen helt och orkar inte vänta mer var ju helt säker på senast idag, vilken tid ringde hon dig? 

Hej, loggade faktiskt bara in här för att se hur de gått för er och trodde du skulle ha fått svar idag. 
    För att vara exakt så ringde hon mig i fredags kl 16:50. Har funderat mycket kring de, om hon valde att ringa sent pga dåliga nyheter. 

Eller så jobbar hon sent och försöker ringa så att man inte ska vara på jobbet, för vi har också haft kontakt med henne efter kl 17 och i veckan så åkte min sambo till sjukhuset för att hämta informationsblad om den kromosomavvikelse vi nu fått. 

För oss är det tungt. Att alla mina tre graviditeter har slutat med moderkaksprov som visat på avvikelser, känner att jag håller på att tappa hoppet och sllt känns väldigt orättvist. Motivationen för att orka bli gravid denna tredje gången har ju varit att det kommer sluta med ett barn med normal kromosomuppsättning. Så de är tungt, både för mig och min sambo och vi pratar och gråter hela kvällarna. Det är som att detta är de enda vi kan tänka på.. Är väldigt tacksam över min sambo och vi har hängt ihop sedan gymnasiet, så jag hoppas att allt detta elände inte ska splittra oss.. 

Idag fick jag prata med en från genetik avdelningen, de är ingenting ärftligt och de är ren otur vi haft. Skulle de ske igen kan vi ev få en remiss för att få göra IVF med screening innan åternföring. 
    Just nu har vi inte bestämt oss.. 
    Vi väntar på den fullständiga analysen från mkp. 
  • BaraVara55

Tack för er omtanke Hjärta

Vad skönt att hon ringde igår och sa att provsvaren var normala, då borde även andra svaret när de kollar på detaljerna för alla kromosomer också vara normalt

• BaraVara55

Fint att göra att allting ser bra ut, fem år är en lång tid och ni förtjänar att de går bra.

• BaraVara55

För egen del gick det inte vägen denna gången heller.  Vårt moderkaksprov visade för tredje gången i rad på kromosomavvikelse. Vi har valt att avbryta  och jag bokade tid för två veckor sedan på sjukhuset, men idag när jag kom dit så hade något blivit fel. Istället för att ta tabletterna idag och sedan bli inlagd på fredag så behöver jag komma tillbaka nästa vecka då det blivit fel med bokningen. 
    Jag bröt ihop totalt och fick en panikattack. Hade försökt hålla ihop men detta gjorde att de sista rann över och jag orkar inte mer. Är så ledsen och arg. Hände samma sak förra gången. 
    Inte nog med att det är helt förkrossande att genomlida en abort när ens högsta önskan är att få ett barn. optimalt med otur med avvikelser, men  verkar även ha otur med vården. 
    Vi har fått en ny tid nästa vecka, då i vecka 16+3. Just nu är jag så ledsen att jag känner att jag inte orkar mer. Vill bara att detta ska vara över så jag kan försöka gå vidare och påbörja läkande och sorgarbete. Önskar att det fanns något jag kunde göra, eller som någon annan kan göra. Har ringt till fem sjukhus omkring i Sverige men de har inte heller tider. Är bara så ledsen, arg och besviken och genom att skriva denna text blev jag kanske något lugnare.. 

Svar på tråden Gravid med bf Mars