Gravid med bf Mars
Hoppar gärna in i tråden, är äntligen gravid efter flera omgångar ivf ❤️ har lite molvärk, ont i brösten och är trött!
Hoppar gärna in i tråden, är äntligen gravid efter flera omgångar ivf ❤️ har lite molvärk, ont i brösten och är trött!
Gör ett försök att sortera datum för BF 😂❤️
Momof4soon, 30 år, 4 barnet och BF 29 feb/ 1 Mars
Jemelie, 41 år, 3:e barnet och BF (på min egen födelsedag) 10 mars
Startingover, 37 år, 3e barnet och BF 11 mars
alltidpositiv, 30 år, första barnet, BF 13/3
Minaälsklingar 37år, 5e barnet, BF 14/3
Baravara55, 30 år, första barnet, BF 14/3
Nommsan, 38 år, 2:a barnet, BF 15/3
MiniRodini, 36 år, 2:a barnet och BF 17/3
Nicecameron, 31 år, 2:a barnet och BF ca 17/3
Towiie, 28 år, första barnet, BF ca 17/3
Malmötjej, 34 år, första barnet, BF ca 18/3 myownworstenemy, 37 år, andra barnet, BF 18/3
Mooona, 33 år, 4:e barnet, BF 18/3
smah92, 32 år, 2:a barnet, BF 19/3
Cia67, 30 år, första barnet BF 20/3
Sandra541, 31 år, första barnet, BF 20/3
Lunaymar, 34 år, 2a barnet, BF 22/3
Fjarilsblomma3, 26 år, första barnet, BF 23/3
Qaroline, 30 år, första barnet, BF ca 25/3
Birdiz, 31 år, 3:e barnet, BF 26/3
Go o gla, 40 år, 7:e barnet, BF 27/3
Cykelstöld , andra barnet , BF 27/3
Sola13, 31 år, första barnet, BF 28/3
Miahl87, 35 år, 5e barnet, BF 29/3
Jag känner också oro och har bokat in ett tidigt UL privat den 10 augusti (då ska jag vara i vecka 7+1), HOPPAS med allt jag har att det ser bra ut!❤️
Ett ?symtom? jag har är att jag vaknar pigg Supertidigt varje morgon 😂 någon annan?
@Sola13
Jag upplever samma!! Sover så dåligt också. Och det här med att vakna tidigt hade jag under min förra graviditet också.
Har ni andra bokat tidigt VUL?
Jag skrev i facebookgruppen inatt, men om det är någon som inte är med i den så skriver jag här också. Vi fick missfall igår kväll (6+4). Ingen aning om det var en missed abortion eller om det faktiskt hände igår. Mina symptom försvann tidigt i vecka 6, men har förstått att de kan komma och gå.
Vi har sörjt hela dagen nu och ska försöka samla ihop oss för att orka med vardagen nästa vecka.
Jag har läst på olika ställen att det kan vara lättare att bl gravid direkt efter ett missfall. Har ni några erfarenheter? Jag behöver hopp.
Missfallet startade på vägen hem från sjukhuset, så det blir ingen marsbebis tyvärr 💔
Jag gjorde ultraljudet genom landstinget, så på ett stort sjukhus. Ska tillbaka dit om 2,5 v.
Hur stora blödningar hade du då? Detta var klarrött blod, blödde ungefär som att ett kärl spruckit och sen var det stopp. Det var liksom inte rosa bara utan droppande blod under några minuter. Jag var helt övertygad om MF tills det upphörde helt.
Tack för ditt svar förresten, det skänker lite hopp! ❤️
Hej! Jag såg den här tråden nu. Jag har också BF i slutet på mars. :) Jag gjorde graviditetstest i söndags och har bokat in inskrivningssamtal på tisdag nästa vecka. Det är min första graviditet någonsin. Idag är jag 5+6.
/Mvh
Bara lite ömhet, men inte direkt ont nej. Har dock inte haft ont vid vanliga missfall heller, eller när jag tagit Cytotec för den delen.
Saken är den att jag har haft liknande blödningar vid två av mina senare graviditeter, varav en resulterade i en frisk liten pojke och en upptäcktes vara en MA. Båda gångerna har blödningarna kommit efter lyft och slutade lika tvärt som de uppstod. Tänker på nåt sätt att de kan vara orelaterade till huruvida det finns en frisk graviditet där eller ej och uppstår av andra påfrestningar. Men jag vet inte.
Jag är främst jättetrött och har svullen mage. Olika varianter av värk från och till, främst molvärk. Spända bröst. Illamående lite till och från, men aldrig så kraftigt att det känns som att jag faktiskt ska spy. Gick in i vecka 7 idag. Första vul bokat den 10 aug, längtar och är livrädd haha ❤️
Hej,
Jag tänkte vänta till efter NIPT för att berätta för min chef men vi får se hur det kommer att gå.
Är det någon annan som känner sig ledsen ibland? Alltså jag känner inte igen det från min förra graviditet (då var jag mest superorolig i början) men nu kan jag känna mig ledsen i hjärtat från och till. Har också dåligt samvete gentemot min dotter, som att jag sviken henne för att jag är gravid.
Kan ha att göra med progesteronet som jag tar.. Ska nog prata med MVC om det.
@Sola13, visst hade du också VUL i torsdags? Hur gick det?
Liten uppdatering, vecka 9 och hade både VUL och UL i dagarna. Liten mäter som den skall och hjärtat tickar på. <3
//
Hej på er alla!
Jag hoppar in i tråden, är gravid med mitt tredje barn och har BF 24/3. Känns helt sjukt att vara gravid igen då vår första är ett IVF-barn och tvåan kom till genom heminsemination - den här gången hade jag inte ens koll på ägglossning och hade inte väntat mig att bli gravid så här helt spontant.. men absolut inte ovälkommet! Min minste är dock bara 14 månader så vi hade väl egentligen tänkt vänta ett tag till :)
Har inga större symptom utan mår bra för det mesta, men jag har inte plågats särskilt av illamående tidigare graviditeter heller. Har gått upp i vikt och känner mig mest tjock än så länge men det ska väl ordna upp sig :)
Längtar efter KUB nu så att man får veta att det faktiskt finns en liten där inne :) har bruna flytningar men det har jag haft i flera veckor och så länge inget annat händer väljer jag att tro att det är normalt.
Tycker synd om alla er som mår så illa! :(