Inlägg från: fjarilsblomma3 |Visa alla inlägg
  • fjarilsblomma3

Gravid med bf Mars

Skriver in mig jag med, plussade igår! BF 23/3 enligt app. 
    Försöker fortfarande landA i dethär, har varit oskyddade i över ett halvår men nu när man väl plussat känner jag mig livrädd? Vet att allt kommer lösa sig men jag tänker väldigt mycket just nuTyst

Momof4soon, 30 år, 4 barnet och BF 29 feb/ 1 Mars
    Jemelie, 41 år, 3:e barnet och BF (på min egen födelsedag) 10 mars
    Startingover, 37 år, 3e barnet och BF 11 mars
    MiniRodini, 36 år, 2:a barnet och BF 17/3
    Nicecameron, 31 år, 2:a barnet och BF ca 17/3 
    Malmötjej, 34 år, första barnet, BF ca 18/3 
    myownworstenemy, 37 år, andra barnet, BF 18/3
    alltidpositiv, 30 år, första barnet, BF 13/3
    Fjarilsblomma3, 26 år, första barnet, BF 23/3
    Cykelstöld , andra barnet , BF 27/3
  • fjarilsblomma3

Ringde precis BM och fick tid för inskrivning på torsdag, glömde fråga om partnern ska följa med, hur gör ni andra? :)

• fjarilsblomma3

Jag har jättelite symtom också, under BIM hade jag molvärk men nu i stort sett ingenting. Lite trötthet och ömma nippels annars kan jag knappt tro jag är gravid 😂

Jag har berättat för en av mina närmsta vänner, ingen annan vet än.

• fjarilsblomma3

Mitt nya symtom är illamående :( Kom dagen jag gick in i vecka 7, idag går jag in i vecka 8. Det lindras av mat och dryck men ändå så jobbigt, mådde sååå bra fram tills vecka 7 och hade verkligen förhoppningen att slippa illamående :?)

• fjarilsblomma3

Detta med att berätta på jobbet, någon som berättat för chefen än eller avvaktar ni? Jag tänkte berätta om ca en och en halv vecka, då är jag i v 11 och har bm besök veckan efter så tänkte det var passande då jag behöver smita iväg från jobbet. Har bokat nipt och första ultraljudet 1a september så väntar med att berätta för kollegor tills jag sett att allt ser bra ut. Men är sååå nervös att berätta för chefen, varit anställd i 1,5 år men hade vikariat först och fick fast anställning i våras så är rädd att han ska bli sur. Vet att detta är något jag målar upp i mitt huvud men jag tycker det är riktigt jobbigt att ?vara till besvär? på arbetsplatsen? Kommer kännas skönt när jag väl fått ur mig orden iallafall 😂

• fjarilsblomma3
    myownworstenemy skrev 2023-08-11 20:15:08 följande:
    Jag väntar tills efter första ultraljudet i alla fall. Kommer göra det i vecka 14 som det ser ut. Funderar på att vänta tills efter RUL också men det kanske är dumt? Förstår precis känslan du har. Men du har i alla fall jobbat där ett tag, jag började igår, haha! Men ska förklara vår situation, att det inte var planerat och att vi försökt få syskon i fem år. Då får det liksom bli när det blir. Det finns nästan alltid en ?bättre? tidpunkt. 

Jag förstår din känsla också och som du säger, finns alltid en bättre tidpunkt. En annan konstig grej är att jag lyckats skrämma upp mig själv att folk ska bli arga över att jag är gravid, detta är första barnet i min familj och också i min sambos familj. Jag har legat och tänkt ihjäl mig att mina föräldrar ska bli upprörda och också hans familj.. varför vet jag inte. Men såklart har ingen reagerat på det sättet utan alla har ju blivit överlyckliga. Så nu målar jag ju upp att min chef ska reagera jätteilla när det säkert inte alls kommer vara så😂 Jag gissar att det är hormoner som spökar😂

• fjarilsblomma3
    loppaans skrev 2023-08-29 13:44:21 följande:

Hej hej! Har följt er sen jag plussade i juli och har inte vågat skriva något i rädslan över missfall. Jag och min sambo väntar vårat första mars, har inte fått något bestämt BF men enligt appen så är det 6 mars. Så jag är i 12+5 (vecka 13) i skrivande stund. 

Vi gjorde kub förra veckan, men bubblan (arbetsnamnet på bebis) var liiiite för liten för att bedöma vissa grejer men annars såg det bra ut. Så vi ska tillbaka i september för att slutföra ultraljudet och undersökningen. 

Hur mår ni? Har ni börjat köpa på er saker?

Jag har mått väldigt illa, sovit dåligt pga myror i benen men med magnesium så försvann det. Tröttheten är kvar men inte lika jobbig. I helgen köpte vi de första klädesplaggen så nu känns det lite mer på riktigt.

Har köpt två bodys, det är allt än så länge :) Går in i v 12 idag, ska göra nipt på måndag och första ul då. Lääängtar men är också så nervös över MA... Behöver bara få se att allt ser bra ut sen kommer jag börja köpa på mig grejer, tänker lite varje månad så det sprids ut och inte står med enorma kostnader mot slutet :) 
    Börjar kännas mer verkligt nu, alla på jobbet vet nu då jag svimmade i måndags och slog i huvudet, då började folk undra så jag berättade. Men väldigt skönt faktiskt, känns som jag kan börja glädjas mer nu när man kan prata öppet om det. 
  • fjarilsblomma3

Idag gjort nipt test och första ultraljudet, är i 11+5. Allt såg fint ut men nu väntar väntan på nipt svaret :) Men för övrigt vilken häftig känsla att få se bebis, nu känns det verkligt :?)

• fjarilsblomma3

Jag har också mått väldigt bra i min graviditet - lite illamående då och då som försvunnit efter jag ätit. Jag äter nog också väldigt likt som jag gjorde innan, dock ett xtra litet mål på morgonen innan ordentlig frukost på jobbet. Så äter något litet och lätt på morgonen innan jobbet och det gjorde jag inte innan. Veckorna jag varit som tröttast har jag ätit sämre, inte orkat laga lika mycket mat så köpt en del färdigrätter och ätit lite mer onyttigt men nu är jag piggare igen så försöker hitta tillbaka till bättre mat. Min sambo gör i stort sett allt här hemma men matlagning är tyvärr inte hans starka sida :) 

Träning får jag genom hästarna, har egna och rider varje dag. Började tidigt känna att det var tyngre och jag blir andfådd väldigt fort men försöker lägga in xtra pauser under passen. Men orkar absolut inte samma intensitet som innan grav. Planerar att rida sålänge jag orkar och kan. Vissa dagar har jag bara velat dö av trötthet men dom kan tyvärr inte sköta sig själva så har bara varit att tvinga sig iväg och få det gjort 😂
    Hade jag inte haft hästarna hade jag 100% legat i soffan/sängen för är heeeelt slut efter jobbet men helt ärligt så känner jag mig alltid piggar efter ha varit ute och rört på mig. Men som sagt i mitt fall har jag inget val. Men man ska lyssna på kroppen också och är det vila man behöver så är det det man ska göra :) Kanske kommer det en tid senare när man orkar röra på sig lite mer :)

Svar på tråden Gravid med bf Mars