Inlägg från: Cykelstöld |Visa alla inlägg
  • Cykelstöld

Gravid med bf Mars

Hej, skriver in mig här nu. Testade positivt igår, BF 27 mars. Andra barnet, har en dotter på 2 1/2! 

Här är testet igår+testet idag. Ser ni någon ökning?

• Cykelstöld

Har någon här erfarenhet av att testa hcg-ökning med specifikt Babyplans vanliga test? Här mina 6 senaste. Jag upplever att ökningen har stannat av ganska mycket. En kompis (som inte har erfarenhet av Babyplans test) menar att det kanske är testen i sig som har svårt att plocka upp mer hcg och bli s.k. dye stealers. Jag har ingen aning. Vet ni något bra test som man kan få dye stealers på? Jag är 4+4 idag, alla testen är 1 dag emellan, +18 på bilden är idag.

• Cykelstöld
    BaraVara55 skrev 2023-07-23 20:43:04 följande:
    Min erfarenhet från två tidigare graviditeter är att babyplans är bra för att se tidigt, men att de tar längre tid innan test-strecket blir starkare än teststrecket.
    Jag har dessvärre inte så bra koll på någon andra som är bättre för att mäta hcg ökningen.

Jag använde mig av babyplans stickor när jag plussade. Såg ett vääldigt sagt streck +10 och sedan testade jag morgon&kväll fram till +13. Var en väldigt svag höjning, sedan tog jag ett digitalt test typ +15 där det stod gravid och sen bestämde jag mig för att sluta testa. Men dagen innan jag gick till barnmorskan så gjorde jag ett nytt test, då i vecka 6+2 och då visade de mycket starkare, tror de var starkare än kontrolllinjen. Skulle kunna testa igen för har ett kvar, men vet inte om de ger dig svar. 

Tycker man ser en tydlig höjning på dina test. Står de på förpackningen om dye stealers eller ungefär någon om när de är beräknat?
    Tack för svar! Det lugnar mig, känns lite bättre idag och jag lät bli testen i morse hehe. Det står ingenting om dye stealers såvitt jag vet, kan hända att de.är dåliga test att mäta sånt med som du säger.
Svar på tråden Gravid med bf Mars