Inlägg från: Jemelie |Visa alla inlägg
  • Jemelie

Gravid med bf Mars

Hej! Har nyligen fått reda på att jag är gravid ❤️ Det är ett litet mirakel då jag är 41 och pappan fick besked för 20 år sen att han inte kunde bli pappa naturlig väg. Vi gjorde nytt test för 2 år som visade att det kunde gå naturligt men vi var inställda på IVF i höst och pappan trodde mer på det första testet så han är lite i chock nu. Vi fick en lite jobbig start då han är iväg på en golfresa i en vecka och jag kände inte att jag kunde hålla det inne i  5 dagar tills han kom hem. Så jag fick berätta det på facetime 😅❤️ Sen började jag må dåligt psykiskt kommande dagar, blev så rädd för missfall pga min relativt höga ålder och det har vart tufft och ensamt att ha alla dessa känslor utan stöd av honom. Men nu mår jag lite bättre och imorgon kommer han äntligen hem ❤️ Jag fick min dotter när jag var 22 och nu kommer jag få mitt sista barn när jag är 42, lite häftigt att få göra om resan nu när man är 20 år äldre ❤️

• Jemelie
    Hej! Har nyligen fått reda på att jag är gravid ❤️ Det är ett litet mirakel då jag är 41 och pappan fick besked för 20 år sen att han inte kunde bli pappa naturlig väg. Vi gjorde nytt test för 2 år som visade att det kunde gå naturligt men vi var inställda på IVF i höst och pappan trodde mer på det första testet så han är lite i chock nu. Vi fick en lite jobbig start då han är iväg på en golfresa i en vecka och jag kände inte att jag kunde hålla det inne i  5 dagar tills han kom hem. Så jag fick berätta det på facetime 😅❤️ Sen började jag må dåligt psykiskt kommande dagar, blev så rädd för missfall pga min relativt höga ålder och det har vart tufft och ensamt att ha alla dessa känslor utan stöd av honom. Men nu mår jag lite bättre och imorgon kommer han äntligen hem ❤️ Jag fick min dotter när jag var 22 och nu kommer jag få mitt sista barn när jag är 42, lite häftigt att få göra om resan nu när man är 20 år äldre ❤️
  • Jemelie

Hej! fint att vi börjar bli ett gäng här inne 🤗 vi verkar ha liknande känslor kring mycket, hur vi mår och oron för missfall. Jag tycker det är lite svårt att greppa dagarna och sommaren nu, så mycket av min energi går åt till tankar och känslor kring graviditeten, jag har lite svårt att koppla bort den och tänka på annat. Och jag har inte ork till så mycket annat heller nu. Samtidigt så blir det en stress i att sommaren och semestern bara rinner ifrån en när man är lite i den här bubblan/dimman eller vad man ska kalla det 🙈 Vi har bokat inskrivning och tidigt ultraljud samma dag, blir om drygt 10 dagar. Så fram tills dess och innan man ser om allt ser ok ut på ultraljudet så är det en oro och jag vill bara dagarna ska gå så jag kommer dit.

• Jemelie
    Startingover skrev 2023-07-16 12:23:47 följande:

Ska ni göra KUB eller NIPT? Eller inget av det?

när jag var gravid 05 och 09 så visste jag inte vad det var och det var ingen som pratade om det med mig. Men nu när jag är 41 så tror jag absolut de kommer prata om det och vi vill även göra KUB. Men NIPT har jag aldrig hört om, är det något man bekostar själv?
  • Jemelie

hejsan!! 

ska vi göra en liten lista för att följas åt? 

Momof4soon, 30 år , 4 barnet och bf 29 feb/ 1 Mars

Startingover, 37 år, 3e barnet och bf 11 mars

Jemelie, 41 år, 3:e barnet och BF (på min egen födelsedag) 10 mars

• Jemelie
    fjarilsblomma3 skrev 2023-07-17 13:26:51 följande:

Ringde precis BM och fick tid för inskrivning på torsdag, glömde fråga om partnern ska följa med, hur gör ni andra? :)

Jag kommer vilja att min partner följer med mig på de flesta besöken, framförallt det första ❤️
  • Jemelie

Hej alla 🤗 Hur hanterar ni sommaren och dagarna? Jag kämpar verkligen mentalt med oro och fysiskt med sån trötthet. Den kombon gör ju att man blir lite låg. Känns som semestern och sommaren bara rinner iväg, jag kan varken greppa mig själv eller något just nu 😰

• Jemelie
    Startingover skrev 2023-07-17 17:19:43 följande:

Jemelie: jag känner igen mig i det du skriver. Är så trött och mår illa med jämna mellanrum så jag ligger mest i soffan och kollar dåliga serier. Att det regnar hela tiden gör det inte direkt bättre heller. Har dåligt samvete mot barnen, blir inte riktigt det sommarlovet jag hade tänkt..men försöker tänka att vi har massa roligt inplanerat de kommande veckorna så de gör inget att de får vara hemma och leka med kompisar två veckor. 

Ja, är väl lite så det är, att vi känner att vi behöver vara motorn i familjen. men kanske är nyttigt att känna att vi inte alltid behöver vara den drivande, utan att vi kan ta ett steg tillbaks utan att få dåligt samvete. Min situation är enklare då dottern är på en månads segling och min son är en vecka hos sin pappa. Jag tror jag saknar ?mig?, känner mig helt lost i den här nya situationen och kan liksom inte greppa nånting just nu.
  • Jemelie
    Cia67 skrev 2023-07-19 07:02:55 följande:

Jag fick igår dessvärre någon form av blödning (4+5) när jag torkade mig kom ljusrosa blödning. Inget färskt blod synligt, men känns som att det kan vara början på ett missfall tyvärr. Hade ont i magen när det kom, men den värken gick över på cirka 30-45 minuter. Idag känner jag ingenting, men det kommer igen när jag torkar mig. Inget i trosorna. tiden får utvisa. Någon annan med liknande erfarenhet från tidigare graviditeter? 

Jag förstår precis din oro då jag haft så till och från under 2 veckor nu. Det har som du säger vart lite rosa på pappret och i mitt fall har det kommit och gått, men det har vart så jobbigt psykiskt. Nu är mina barn tonåringar så det var länge sen jag var gravid, men minns att jag hade liknande. men jag är livsrädd att det ska vara början på något mer. jag har haft molvörk hela tiden också så den kombon har känts jobbig. Jag ska på tidigt ultraljud om några dagar så då hoppas jag att allt ser bra ut. 
  • Jemelie
    Cia67 skrev 2023-07-19 14:14:11 följande:

Åh, ja då förstår jag att även du haft/har den oron. Jag lyssnade på Baby Journey podden som handlade just om blödningar och det lugnade mig något dock, då den barnmorskan sa att ljusrosa flytningar/blödningar oftast handlar om att något blodkärl spruckit eller att livmodern anpassar sig och att blod därmed kommer, som är helt naturligt och till och med "bra". 

Nu har det ljusrosa gått över till mer brunt så känns som att det börjar avta, vilket känns lovande. Jag håller alla tummarna.

Vad spännande med tidigt ultraljud, du får uppdatera oss! Hjärta

Åh tack för tipset! Ska lyssna nu under dagen 🙏🏻 så skönt att höra att du känner dig lugnare 🤗 Jag råkade göra misstaget att läsa om missfallsrisken efter 40, tror det har satt sig i huvudet på mig Och det i kombon med blödningar till och från 😰 Jag önskar jag kunde slappna av och glädjas åt vårt lilla mirakel men hoppas jag får tag i dom känslorna när jag sett hjärtat på ultraljudet ❤️
  • Jemelie
    mulin skrev 2023-07-21 09:45:32 följande:
    Tror ej det finns någon ? 🤔
    Jag fixar en grupp tänker jag, återkommer!
  • Jemelie
    Let it Rain skrev 2023-07-21 10:43:04 följande:
    Hittar inte! Har du gjort den sökbar? Är den hemlig så måste man först lägga till som vän och sen godkänna varje medlem i gruppen då den inte är sökbar isf. 
    Ah! Prova nu?
  • Jemelie
    Startingover skrev 2023-07-21 12:33:00 följande:

Kan andra se att man är medlem i gruppen eller är deltagarlistan hemlig? 

Jag är inte jättekunnnig, men gruppen är privat och det står att det endast är medlemmar som kan se vilka de andra medlemmarna är.
Svar på tråden Gravid med bf Mars