Inlägg från: mulin |Visa alla inlägg
  • mulin

Gravid med bf Mars

Hej på er! Hänger gärna på i en marsgrupp 😊 
    Är även med i en februarigrupp då mitt bf har blivit 29/2 - 1/3 så det känns som att det kan tippa över i mars . 

Har en son på 3,5 sen tidigare och Hittills snarlika symptom på graviditeten. extrem trötthet och senaste veckan har ett otroligt jobbigt dovt illamående hittat hit. inga kräkningar utan ligger bara i bakgrunden konstant vilket gör att matlusten är obefintlig.

kul och lycka till med era plus allihopa! 😊

• mulin
    MiniRodini skrev 2023-07-13 06:09:21 följande:

Hej tjejer, hur mår ni? Hjärta  Har ni bokat tid för inskrivning ännu? 

Hit har illamåendet hittat sen ca 1 vecka tillbaka.. när tyvärr skit dygnet runt men kräks inte.. sambon får stå för det mesta här nu i fix hemma och sysselsätta 3,5 åringen.
    Jag var på inskrivning förra veckan. ska dit redan på måndag igen då min bm sen går på semester. Så då blir det tid bokad för KUB :)
  • mulin
    Malmötjej skrev 2023-07-16 08:02:27 följande:

Roligt att få följa varandra :) 
    Mina symptom är att jag är trött på eftermiddagarna/kvällarna och lite illamående. Konstigt nog mår jag som allra bäst på morgonen. Jag har ont i brösten och lite molvärk, igen främst på kvällarna. 
    Idag är jag 4+5. Vi ville egentligen vänta tills efter vecka 12 med at berätta men igår fyllde min mamma 60 och det bara blev att vi berättade. Sade såklart att det är väldigt tidigt. Jag frågade min mamma hur hennes 3 graviditeter var och tydligen hade hon minimala besvär.

Vet ni hur era mammor/systrar haft det och har ni liknande? 

Samma här! Mår också bäst på morgonen och pyton på kvällen! Har varit så ett tag nu och jag är i 7+3. 
    Förra graviditeten berättade vi för våra föräldrar tidigt , den här gången håller vi oss och ska försöka vänta till KUB. Får se hur det går! :)
  • mulin
    Startingover skrev 2023-07-16 12:23:47 följande:

Ska ni göra KUB eller NIPT? Eller inget av det?

Vi ska göra KUB. Inte NIPT om det inte verkar behövas! :)
  • mulin
    Momof4soon skrev 2023-07-20 18:15:33 följande:

Tw 
    .
    .
    .
    .
    .

Är i Veck 8 och mår himla dåligt. konstan illamående sedan vecka 5 och en extrem trötthet. Har inte kräkts men ändå gått ner nästa 5 kg. Vet inte vad jag mer kan göra. Har ni några förslag ? Har inskrivning 4/8.

Du är inte ensam ! Jag har mått precis likadant. Har under tre dagar nu äntligen mått hyfsat okej! Också Gått ner i vikt men inte kräkts. Har du provat att ta receptfria tabletter? funkade aldrig för mig men kanske hjälper dig? Annars var det enda som kändes skönt för mig att suga på is/isglass och jag lyckades få i mig ett par gröna äpplen ibland. Hoppas det snart vänder! 
  • mulin
    Let it Rain skrev 2023-07-20 22:39:51 följande:

Ingen som vet ifall det startats en hemlig BF-grupp för mars på Facebook? 

Tror ej det finns någon ? 🤔
  • mulin

Om det är till någon tröst för er utan symptom så släpper inte oron när man har symptom heller. Inte för mig iaf. Tankarna går typ ?kan ju vara MA och symptomen är kvar? ? jag önskade av hela mitt hjärta att jag kunde få må lite bättre, illamående och trött från morgon till kväll :( vecka 10 nu så jag hoppas det lägger sig lite om några veckor .. 

• mulin
    Startingover skrev 2023-08-09 20:46:40 följande:

Ni som mår illa, vilken vecka är ni i? Jag har mått jättedåligt och kräkts massor sen vecka 5, men nu är jag i vecka 10 (9+3) och peppar peppar men de senaste dagarna har jag mått bättre! Mår fortfarande illa om jag blir hungrig och jag har svårt att äta för jag är inte sugen på något och allt smakar illa.. men jag är inte illamående exakt hela tiden och jag kräks inte! Hoppas att det går över för er snart också! Nu nojar jag över att mina symptom har försvunnit istället.. men jag såg ett liter hjärta ticka när jag gjorde ultraljud i vecka 9 och jag ska  göra NIPT om typ en vecka och då får jag se bebisen igen så jag försöker att inte oroa mig för mycket innan dess... 

Mina symptom är EXAKT likadana! har mått otroligt dåligt så är bara glad att det åtminstone känns bättre ävensom jag är trött på att må illa så jag avlider. Vecka 12 idag Så håller tummarna att det bara blir bättre och bättre 
Svar på tråden Gravid med bf Mars