Inlägg från: Startingover |Visa alla inlägg
  • Startingover

Gravid med bf Mars

Hej! Hoppar med i er tråd jag också :) jag plussade för en vecka sen ungefär, väldigt oväntat. Jag är 37 och har två barn sedan innan. Vi har försökt att få en trea i ungefär 1,5 år, så detta plusset är väldigt efterlängtat.. det blir större åldersskillnad än vad vi hade velat, de stora barnen kommer att vara 7 och nästan 9 när/om bebis kommer, men ja, livet kom emellan och vi hoppas att storasyskonen kommer att bli glada över nyheten. Vi kommer att vänta till efter NIPT innan vi berättar för dem. Jag oroar mig väldigt mycket denna graviditeten. Oro för missfall och oro för att det ska vara något fel på bebis och oro för att vår nya familjekonstellation ska förstöra den fina dynamiken vi har i familjen vi har idag Hjärta har också dåligt samvete över att den här sommarsemestern bara regnar bort samtidigt som jag är jättetrött och illamående emellanåt, har inte energi att hitta på roliga saker med barnen just nu. Jag hoppas att det kommer att kännas bättre längre fram, efter det första ultraljudet.  

• Startingover
    Momof4soon skrev 2023-07-16 13:46:04 följande:

hejsan!! 

ska vi göra en liten lista för att följas åt? 

Momof4soon, 30 år , 4 barnet och bf 29 feb/ 1 Mars
    Startingover, 37 år, 3e barnet och bf 11 mars

• Startingover
    MiniRodini skrev 2023-07-16 15:58:27 följande:
    Momof4soon, 30 år, 4 barnet och BF 29 feb/ 1 Mars
    Jemelie, 41 år, 3:e barnet och BF (på min egen födelsedag) 10 mars
    Startingover, 37 år, 3e barnet och BF 11 mars
    MiniRodini, 36 år, 2:a barnet och BF 17/3

La till mig i listan så får ni kopiera och fortsätta!

Jag lutar åt att göra NIPT, med första nöjde vi oss med KUB, men nu känner jag att jag kanske tänker lite annorlunda och så är man ju faktiskt 2 år äldre! Kan vara värt att lägga de där pengarna, även om det såklart är en hel del.. 
    Någon som ska göra ett tidigt VUL? Såg att någon redan hunnit med det och fått se hjärtslag, vilken lycka Hjärta
    Ja, tror vi också kommer att göra NIPT. Kommer ha åldern emot mig på KUB så kommer ju att få ganska dåliga odds där oavsett så känns bättre att veta "säkert". 

Vi har VUL bokat 1 augusti, och på fredag ska jag på inskrivning på MVC :) 
  • Startingover
    Nicecameron skrev 2023-07-16 19:25:24 följande:
    Momof4soon, 30 år, 4 barnet och BF 29 feb/ 1 Mars
    Jemelie, 41 år, 3:e barnet och BF (på min egen födelsedag) 10 mars
    Startingover, 37 år, 3e barnet och BF 11 mars
    MiniRodini, 36 år, 2:a barnet och BF 17/3

Nicecameron, 31 år, 2:a barnet och BF ca 17/3 

Malmötjej, 34 år, första barnet, BF ca 18/3 

Vi ska göra KUB men inte NIPT om det inte rekommenderas. 

Hade ett MA som upptäcktes i slutet av april i år så har bokat in ett tidigt ultraljud den 1/8. Ska vara i v.8 då (ca 7+2) och hoppa se ett hjärta slå. 
    Åh, då har vi tidigt ultraljud samma dag! Håller tummarna för oss båda två!
  • Startingover
    fjarilsblomma3 skrev 2023-07-17 13:26:51 följande:

Ringde precis BM och fick tid för inskrivning på torsdag, glömde fråga om partnern ska följa med, hur gör ni andra? :)

När vi väntade vårt första barn så var min man med på alla besöken. Nu kommer jag att gå själv på inskrivningen men det är mest för att vi har svårt att få barnvakt den tiden då inskrivningen är :) 
  • Startingover

Jemelie: jag känner igen mig i det du skriver. Är så trött och mår illa med jämna mellanrum så jag ligger mest i soffan och kollar dåliga serier. Att det regnar hela tiden gör det inte direkt bättre heller. Har dåligt samvete mot barnen, blir inte riktigt det sommarlovet jag hade tänkt..men försöker tänka att vi har massa roligt inplanerat de kommande veckorna så de gör inget att de får vara hemma och leka med kompisar två veckor. 

• Startingover

Cia67: förstår din oro! Vet inte om det är någon tröst, men jag har haft flera missfall och alla har börjat med bruna flytningar som sen gått över till rött blod och klumpar.. har aldrig haft ljusrosa som bara synts när jag torkar mig.. håller tummarna för dig och hoppas att det bara är en "vanlig" blödning. 

• Startingover

Åh, jag tycker synd om dig! Jag är i vecka 7 och mår också jättedåligt. Har kräkts ett par gånger men är illamående precis hela tiden. För mig hjälpte det i början att äta lite precis hela tiden, men nu hjälper inte det heller. Idag har jag bara ätit gurka och druckit vatten... har inte haft det såhär i någon av mina andra graviditeter. ska på inskrivning i morgon, hoppas på att få lite tips från barnmorskan...

Ska börja jobba på måndag efter några veckors semester. Vet inte hur jag ska lyckas dölja det på jobbet..

Svar på tråden Gravid med bf Mars