• Svar på tråden Så MUF håller på med valfusk verkar det som, konsekvenser för detta?
  • Litorina

Konsekvensen är att de nu riskerar att förlora bidrag värt nära tre miljoner. Men om det bara är ordförande som betett sig illa borde det räcka med att peta honom, tycker jag. Men problemet är kanske mer omfattande än så? Ibland är ju en persons agerande symptom på en organisationskultur.

• nattuw

Hanif Bali kommenterar:
    "Så MUCF lyfter inte ett finger när ABF Botkyrka bedriver rastlokal åt Vårbynätverket men när en MUF ordförande skriver dumt i en sluten chatt så ska alla bidrag strypas? Lena Nygren (S), GD på MUCF gör ett billigt hämndjobb för partilotterierna åt Magdalena Andersson (S)."

och

"Blev SSU av med alla sina bidrag när Ardalan fuskade? När Anna Sjödin misshandlade vakter på Stureplan. Men sure, att ge upp MUF:s 2 miljoner i utbyte mot att sossarna blir av med 100 miljoner är en bra affär."
    twitter.com/hanifbali/status/1673301458899423233

• klyban
    nattuw skrev 2023-06-27 13:31:44 följande:

Hanif Bali kommenterar:
    "Så MUCF lyfter inte ett finger när ABF Botkyrka bedriver rastlokal åt Vårbynätverket men när en MUF ordförande skriver dumt i en sluten chatt så ska alla bidrag strypas? Lena Nygren (S), GD på MUCF gör ett billigt hämndjobb för partilotterierna åt Magdalena Andersson (S)."

och

"Blev SSU av med alla sina bidrag när Ardalan fuskade? När Anna Sjödin misshandlade vakter på Stureplan. Men sure, att ge upp MUF:s 2 miljoner i utbyte mot att sossarna blir av med 100 miljoner är en bra affär."
    twitter.com/hanifbali/status/1673301458899423233

Jadu, om valfusk stämmer och betalat för det, så är det på en helt annan nivå än vad du pratar om där.
    Förstår detta är sjukligt pinsamt om det stämmer.

Ska du köra whataboutism, så bör du försöka en som har med valfusk och göra, inte personlig skattefiffel eller inte.
    Och konspirationer, really, har du nu sjunkit så lågt att du går direkt till konspirationer.

Men vi sett valfuskande i M innan, så om detta stämmer, så är det ett systemfel i M och främst MUF.

Och vem inbillade sig att prata om annat är ett försvar för MUF?????
    Och inte ens i samma klass heller på detta.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Litorina
    klyban skrev 2023-06-27 16:03:58 följande:

Jadu, om valfusk stämmer och betalat för det, så är det på en helt annan nivå än vad du pratar om där.
    Förstår detta är sjukligt pinsamt om det stämmer.

Ska du köra whataboutism, så bör du försöka en som har med valfusk och göra, inte personlig skattefiffel eller inte.
    Och konspirationer, really, har du nu sjunkit så lågt att du går direkt till konspirationer.

Men vi sett valfuskande i M innan, så om detta stämmer, så är det ett systemfel i M och främst MUF.

Och vem inbillade sig att prata om annat är ett försvar för MUF?????

Och inte ens i samma klass heller på detta.

Men alltså, utredningen har ju visat att det aldrig köptes några röster. Problemet är att Douglas Thor uppmanade till något som kan jämställas med röstköp. Och det gällde ju ordförandeval i ett av MUFs distrikt, inte något allmänt val. 

• klyban
    Litorina skrev 2023-06-27 16:10:00 följande:

Men alltså, utredningen har ju visat att det aldrig köptes några röster. Problemet är att Douglas Thor uppmanade till något som kan jämställas med röstköp. Och det gällde ju ordförandeval i ett av MUFs distrikt, inte något allmänt val. 

Vilken utredning?
    Tänkte på då att om den går kolla upp.

Jo, vet det är ett internt val.
    Om det har skett, så är det befogat och dra deras pengar och att nästa gubbe lär sig att det finns en gräns om vad som är acceptabelt i en demokrati.

Det ska dock bli intressant vad faan de gjort mer detaljerat, och frågan är då, är det demokrati de pysslar med.
    Undrar varför de drar in sossarna i detta, det är trots allt inte dom som dragit in stödet, utan de som ger stödet har fått uppgift att stoppa stöd och om det visar sig så svåra oegentligheter kan ha skett.

Så mer på bena, så får vi se om det var befogat eller inte befogat, och är det inte befogat, ja, då sätter man in pengarna och är det befogat, ja, då får någon annan betala deras verksamhet tills de säkerställt att mer fusk inte sker(eller hur man nu ska adressera det som hänt. då.)

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Litorina
    klyban skrev 2023-06-27 16:29:44 följande:

Vilken utredning?
    Tänkte på då att om den går kolla upp.

Jo, vet det är ett internt val.
    Om det har skett, så är det befogat och dra deras pengar och att nästa gubbe lär sig att det finns en gräns om vad som är acceptabelt i en demokrati.

Det ska dock bli intressant vad faan de gjort mer detaljerat, och frågan är då, är det demokrati de pysslar med.

Undrar varför de drar in sossarna i detta, det är trots allt inte dom som dragit in stödet, utan de som ger stödet har fått uppgift att stoppa stöd och om det visar sig så svåra oegentligheter kan ha skett.

Så mer på bena, så får vi se om det var befogat eller inte befogat, och är det inte befogat, ja, då sätter man in pengarna och är det befogat, ja, då får någon annan betala deras verksamhet tills de säkerställt att mer fusk inte sker(eller hur man nu ska adressera det som hänt. då.)

MUCF:s utredning. Det är en myndighet, så utredningen borde nog falla under offentlighetsprincipen. 

Om du vill ha mer på bena rekommenderar jag annars att du tar del av helt vanliga nyheter. Det jag har förmedlat här är från SR:s extremt kortfattade notiser. 

• klyban
    Litorina skrev 2023-06-28 07:25:06 följande:

MUCF:s utredning. Det är en myndighet, så utredningen borde nog falla under offentlighetsprincipen. 

Om du vill ha mer på bena rekommenderar jag annars att du tar del av helt vanliga nyheter. Det jag har förmedlat här är från SR:s extremt kortfattade notiser. 

Missuppfatta namnet och såg MUF, ber om ursäkt för min förväxling.
    Ska kolla djupare och vad detta är.

• Polyrytm
    klyban skrev 2023-06-28 12:17:05 följande:

Missuppfatta namnet och såg MUF, ber om ursäkt för min förväxling.
    Ska kolla djupare och vad detta är.

Du måste behålla sakligheten Klyban. Förstår att du blev glad och uppspelt och ivrig men Sakligheten måste alltid komma först. 
  • klyban
    Polyrytm skrev 2023-06-28 12:40:02 följande:
    Du måste behålla sakligheten Klyban. Förstår att du blev glad och uppspelt och ivrig men Sakligheten måste alltid komma först. 

DU är för sent ute, redan insett och bett om ursäkt för min förväxling.

Saklig visst kommer vi vara detta, synd du inte gillar saklighet, tänk vad mycket nytt du skulle lära dig.

• Polyrytm
    klyban skrev 2023-06-28 15:15:30 följande:

DU är för sent ute, redan insett och bett om ursäkt för min förväxling.

Saklig visst kommer vi vara detta, synd du inte gillar saklighet, tänk vad mycket nytt du skulle lära dig.

Det är en bra egenskap att erkänna sina misstag. 

Jag uppskattar och strävar efter saklighet och sanning. Insikten att ingenting är svart eller vitt öppnade ögonen på mig. Jag är väldigt "illojal" mot både partier och världsbilder och har bytt båda delar många gånger.

Har du något specifikt du tycker jag är osaklig om? Om jag blir överbevisad och själv inser det så brukar jag inte ha svårt att erkänna det.
  • nattuw

Och nu är det romska ungdomsförbundet som hamnat under luppen:
    "Romska ungdomsförbundet misstänks ha tillskansat sig statsbidrag genom att lämna vilseledande uppgifter. Nu polisanmäls förbundet av Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor (MUCF)."
    www.aftonbladet.se/nyheter/a/dwa9MX/myndighet-polisanmaler-ungdomsforbund

Först MUF och nu Romska ungdomsförbundet. Är det möjligen början på en trend där det ställs högre krav på de som skall få ta del av våra skattepengar.

• klyban
    nattuw skrev 2023-06-28 22:32:51 följande:

Och nu är det romska ungdomsförbundet som hamnat under luppen:
    "Romska ungdomsförbundet misstänks ha tillskansat sig statsbidrag genom att lämna vilseledande uppgifter. Nu polisanmäls förbundet av Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor (MUCF)."
    www.aftonbladet.se/nyheter/a/dwa9MX/myndighet-polisanmaler-ungdomsforbund

Först MUF och nu Romska ungdomsförbundet. Är det möjligen början på en trend där det ställs högre krav på de som skall få ta del av våra skattepengar.

Tror du det, för vilseledande uppgifter har vi sett innan lett till just dra tillbaka bidrag eller vägra ge nya.

Och det som skedde i MUF och försöka köpa röster, det är allvarliga saker.

• klyban

Följetongen slutar inte, handlingsplanen de hade dömdes ut.
    Och nu försöker MUF som jag förstår det få ta del av pengarna innan det är klart och genom Särskilda skäl, vad faan nu det är för nått.

www.aftonbladet.se/nyheter/a/2BkLly/efter-rostkuppen-muf-tar-nytt-grepp-i-utredning-om-bidragen

?Förbundsordföranden har själv bett om ursäkt, förklarat och reservationslöst visat ånger för sitt agerande.?
    Vad är konsekvenserna av sitt agerande är min fråga?(Och då för den som fixat till härvan.)

Svar på tråden Så MUF håller på med valfusk verkar det som, konsekvenser för detta?