• Agda90

Dadlar för 7månader?

När min son var 7 månader vägrade han att amma och ersättning kom inte på tal heller. Han skulle ha mat och så var det med det!
    Smakportionerna blev snabbt hela måltider. 

Att söta måltider med socker eller dadlar ser jag som ett big no no. Funkar inte gröt som den är så hitta något annat som fungerar. Ju oftare man sötar desto större risk för hål i tänderna. 

hitta mat som din bebis tycker om. Lär bebisen nya smaker utan att det ska smaka sött. 

Min son älskade fisk i apelsinsås med potatis, ärtor och morötter när han var 8 månader. Det kokades och pureades till förbannelse hemma hos oss.

• Agda90
    elsi skrev 2023-07-04 08:05:12 följande:
    Nej, det är det inte. 
    Jo, det är det. Kroppen kan inte särskilja på socker från socker, socker från godis eller socker från en dadel. Det har samma funktion för kroppen - höjer blodsockret och kräver att bukspottskörteln producerar insulin för att sänka blodsockret. 
    Dadlar innehåller liiiiite näring som kroppen behöver men det är så små mängder att det är bättre att äta tomat, potatis, makrill eller banan för att få i sig mer vitamin B6 och B3. 

Så jo, dadlar är godis
Svar på tråden Dadlar för 7månader?