Hur mycket ska man pressa sig? (Ångest)
Hur mår du kroppsligt i övrigt? Sköldkörteln? Hur har du det med träning, sömn, mat? Återhämtning och avslappning? Självförtroende?
Hur mår du kroppsligt i övrigt? Sköldkörteln? Hur har du det med träning, sömn, mat? Återhämtning och avslappning? Självförtroende?
Har också alltid haft ångest. Men jag höll ju på helt fel. Pressade mig till Max, tänkte dåliga saker om mig varje dag, umgicks med folk som stressade mig, satte inga gränser, såg inte till mig själv och vad jag själv mådde bra av. Lugna promenader gör underverk men är man för stressad går inte ens det. provade alla möjliga antidepressiva men inget hjälpte. Men det gör det ju inte alltid heller.
kroppen säger ifrån. Lyssna på den. försök var din egen vän.
I mitt fall skulle jag tex inte utmana min ångest då det bara gör det värre.
"Är det folket som är jobbigt eller blir din hjärna helt enkelt helt slut av alla intryck? Därmed kanske du får ångest. Norman reaktion."
Jag är högkänslig och tar in allt från omgivningen så kontorslandskap är egentligen en mardröm för mig. Att alltid känna sig iakttagen och inte få vara ifred är hemskt också. Mindre kontor fungerar bättre för mig men tyvärr har kontorslandskap fått ett uppsving igen. Det finns inga fönster heller så man kan inte se ut vilket ytterligare förvärrar klaustrofobi-känslan.
Okej ja det är ju då att hjärnan blir trött av intrycken och så kommer väl ångesten för att du är trött helt enkelt. Om du mär du upplever den stressen går undan i ett tyst rum, hur känns det då? Bättre? Jag kan vila upp mig lite och orka vara bland folk lite till. Men har jag pressat sönder mig den dagen så går det inte på ett tag.
Mår jag bra så får jag inte ångest bland folk. Är jag trött / slutkörd så funkar det inte att vara bland folk.
Men det är inte folket som är problemet, det är ju huvudet och tröttheten.
Jag har en långvarig utmattning. Får ångest av att jag tröttar ut mitt huvud genom intryck. Därför hjälper inte heller terapi.
Men först var de väldigt inne på ångest för mig också men nu talar de mer om trötthet och utmattning. Det var en tanke bara!
Man tänker ju ofta bara på trötthet som fysisk, att man tröttat ut sig genom typ jobb eller träning men folk, rörelser, intryck, tankar osv påverkar ju också ens hjärna jättemycket.
Jag är ingen expert men det låter verkligen som att det är något liknande.
Kan du sitta i eget rum eller på något lugnare ställe? Jag sitter ensam. För annars funkar det inte
Det är ju något du haft provlem med länge menar jag så det borde väl gå att ordna.