Inlägg från: Anonym (J) |Visa alla inlägg
  • Anonym (J)

Oplanerat gravid vid tillfälligt sex med fel person

molly50 skrev 2023-06-21 21:58:15 följande:
    Ja,men om du tänker på barnen så borde du också tänka på vad som kommmer att hända om barnet i framtiden t ex skulle bli sjukt eller skadat och behöva blod.
    Eftersom det har eb avvikande blodgrupp så är risken att dnningen kommer fram då.
    Är det bättre,tycker du,än att TS hade berättat det på en gång då hon fick veta att hon var gravid?
    Läs gärna mina tidigare svar för jag har redan bemött det här
  • Anonym (J)
    molly50 skrev 2023-06-21 22:21:44 följande:
    Ja,du skriver att det är osannolikt att det händer.
    Men risken finns ju.
    Hur ska TS agera då,tycker du?
    Det får hon väl tackla då men för mig finns det en gräns i långsökthet när det gäller att sitta och tänka ut scenarier att anpassa sitt beslut efter
  • Anonym (J)
    molly50 skrev 2023-06-21 22:52:10 följande:
    Ja,vi får väl enas om att vara oeniga.
    Jag tycker att TS i alla fall borde ha varit ärlig från början istället för att riskera att sanningen kommer fram långt senare. 
    Facit går inte att få nu. Kanske uppdaterar TS om 20 år.
  • Anonym (J)
    Anonym (jaha) skrev 2023-06-22 13:27:37 följande:
    Och det menar du är en bra anledning för att lura på en man en unge som inte är hans?
    Har han varit pappa så är det hans unge, det behöver inte handla om biologi. Men svaret på din fråga är ja, barnet är viktigare än mannen.
  • Anonym (J)
    Anonym (jaha) skrev 2023-06-22 14:27:21 följande:
    Och du verkar tycka att mammans känslor är viktigare än både barnets och mannens och använder barnets känslor som ursäkt för att rättfärdiga att mamman lurar på mannen en unge som inte är hans och ungen på rätten att veta vem hens verkliga pappa är för att mamman ska slippa ta konsekvenserna av sina handlingar.
    Då har du inte läst vad jag har skrivit, både pappan och mamman ör nedprioriterade för mig, jag bryr mig inte om någon av dem.
  • Anonym (J)
    Anonym (jaha) skrev 2023-06-22 14:28:52 följande:
    Det är upp till HONOM att avgöra

Jo jag har förstått att du är ok med att lura på män ungar som inte är deras med "barnets bästa" som ursäkt.
    Och jag har förstått att du vill förstöra oskyldiga barns liv med att du bryr dig om männen som ursäkt.
  • Anonym (J)
    Anonym (jaha) skrev 2023-06-26 11:54:41 följande:
    BS! Det är ju mamman som tjänar mest på att ingen får reda på det.
    Både pappa OCH barnet är de som blir blåsta.
    Tyra myra skrev 2023-06-24 14:44:28 följande:
    Jag talar utifrån barnets perspektiv. Barnet är ett oskyldigt offer, frågan här är väl vilken av parterna man bör skydda.
    Jag hävdar att barnet bör skyddas
    Det är ju även pappa.

Nej det är absolut inte barnet du skyddar, det är mamman du skyddar 
    Jag skiter i vad mamman tjänar, jag tycker att de tre barnen går först.
  • Anonym (J)
    Anonym (jaha) skrev 2023-06-26 13:17:42 följande:
    Nej du använder snarare det som en ursäkt för att skydda mamman.

Du sitter och blåser upp att låta en unge få reda vem dess verkliga pappa är som det absolut värsta som finns i universum, men att blåsa en unge sanningen om vem dess verkliga pappa är och att lura på en man som inte är hans är tydligen helt ok.
    Nej, det gör jag inte, läs mina inlägg igen.
  • Anonym (J)
    Anonym (jaha) skrev 2023-06-26 13:24:07 följande:
    Haha, ja tänk hur lätt det kan vara att rationalisera bort "dumhet och grymhet"

Håll bara tyst om det i några år och sen kan du hävda att du bara agerar i "barnets bästa" och så får du andras stöd och medhåll istället, jättefiffigt!
    Du har fortfarande inte förstått att jag bryr mig inte om TS eller hur hon kommer att framstå om några år, det skiter jag också i.
  • Anonym (J)
    Anonym (jaha) skrev 2023-06-26 14:24:17 följande:
    Nejdå jag har fattat precis vad du menar och tycker som sagt att du använder barnen som ursäkt för att skydda TS och använder extremt vinklade argument.

Du gnäller tex över att andra "långsökta argument" ungefär som att dina spekulationer skulle vara säkrare än andras. Du vet ju inte heller hur saker kommer utspela sig om man skulle berätta sanningen för barnen men målar gärna upp det som den största katastrof världen skådat... du pratar om att "bevara familjen" men bortser helt ifrån att det faktiskt inte ÄR en familj eftersom allt bygger på en stor fet lögn. Du gör även ditt bästa för att normalisera och förminska att lura på en man en unge som inte är hans och undanhålla ungen rätten avv veta vem dess riktiga pappa är som om det vore en piss i havet... typ "beklagligt" men ändå fullt acceptabelt.... för "barnens bästa" såklart // Drömmer
    Du tycker det om mig ja, och jag tycker att du vill förstöra en familj med pappan som ursäkt.
  • Anonym (J)
    Anonym (jaha) skrev 2023-06-26 16:02:17 följande:
    Vilken familj? 

TS partner är ju inte pappa till ungen, och det kan ju knappast kallas för en familj, En familj kan man enbart kalla det om han själv VALT att vara pappa till ungen trotts att det inte är hans och ungen själv accepterat honom som pappa trotts att han inte är den biologiska pappan. Först då är det en familj, allt annat är inget annat är lögner och manipulation.

Och ja jag tycker det är väldigt sjukt och fegt att använda "barnets bästa" som ursäkt för att rättfärdiga lögner och manipulation.
    Jag tycker det är väldigt sjukt och fegt att använda mannens bästa som ursäkt för att rättfärdiga att splittra en familj och ta ifrån 3 barn den tillvaro de har.
  • Anonym (J)
    Anonym (jaha) skrev 2023-06-26 16:19:56 följande:
    Det handlar inte bara om mannens rätt att själv få välja om han vill vara pappa till en unge som inte är hans, det handlar lika mycket om ungens rätt att veta vem dess riktiga pappa är.... men det skiter ju du helt i såklart men hävdar ändå att du vet vad som är bäst för ungen.Drömmer
    Du skrev ju att det kommer komma fram och barnet får veta om några år? Nä du, du skiter i det utan du vill bara förstöra för familjen med pappans bästa som ursäkt. 
  • Anonym (J)
    Tyra myra skrev 2023-06-26 22:46:15 följande:

Det verkar vara väldigt känsligt för männen det här så det finns väl ingen annan utväg än att göra faderskapstest så fort ett barn föds. 

Ganska enkel och billig procedur som säkerställer att ingen blir pålurad ett barn

Ja, för känsliga män är ju viktigast av allt, buhu.
  • Anonym (J)
    Anonym (jaha) skrev 2023-06-27 14:04:49 följande:
    Ditt mansförakt lyser igenom ganska tydlig

Och ändå fattar du inte varför ingen vill tro på ditt BS om "barnets bästa", buhu
    Jaha du jaha, ingen? Så du talar även för alla andra än dig själv nu också? Maken till arrogans, inte nog att du bestämmer vad jag tycker, du bestämmer även vad alla andra tycker att jag tycker.
  • Anonym (J)
    Anonym (jaha) skrev 2023-06-27 14:16:07 följande:
    Pladdra på du.... alla har redan sett igenom ditt BS för länge sen 
    Om inte annat vart det ju väldigt tydlig i ditt senaste mästerverk....Drömmer
    Anonym (J) skrev 2023-06-26 23:26:03 följande:
    Ja, för känsliga män är ju viktigast av allt, buhu.
    Det handlar om det absurda i att låta exempelvis mäns känslighet avgöra en fråga, det vore lika absurd att låta kvinnors känslighet avgöra, men nu gällde det män, därför skrev jag just män, så nej det har inget med mansförakt att göra, men du är redan bias så du letar såklart med ljus och lykta efter någonting som du inbillar dig bekräftar det du redan har bestämt dig för om vad jag tycker.
  • Anonym (J)
    Anonym (jaha) skrev 2023-06-30 12:20:59 följande:
    Japp så borde det vara med så är det inte tyvärr, och jag gissar att det beror på kostnader, dns tester kostar och vården har ju redan begränsade resurser som det är. Man kan även göra det olagligt att ljuga om faderskap som man tex gjort i England. 
    Tyra myra skrev 2023-06-29 14:22:25 följande:
    Att det finns män som faktiskt inte bryr sig om de är biologiska fäder eller ej och älskar barnet ändå är nog relativt vanligt och torde vara normen.
    Nu blandar du ihop saker, ja många män ink jag kan tänka sig vara pappa åt och älska en unge som inte är hans biologiskt sett OM, obs!!! OM de får välja det själva. Vi har många exempel på det i vardagen vid bonusbarn tex. Och det kan även många kvinnor tänka sig göra, ex adoptioner. Och ja det kan sägas vara norm för det är väldigt vanligt med bonusar och adopterade barn.

INGEN man vil bli pålurad en unge som inte är hans mot sin vilja med hjälp av lögner och undanhållande och det tror jag faktiskt att ingen kvinna vill heller och nej det kan absolut inte kallas för norm.

Att likställa dessa två som om de vore samma sak är rent bisarrt.Ja det finns män som tror att jorden är platt oxå men det är väldigt sällsynta undantag och ganska dumt att dra upp som exempel.

Är förutsättningen för att älska ett icke-biologiskt barn att man från början vet att den inte är biologisk? Tror du att mannen slutar älska barnet när han fick reda på att han blivit lurad? Även om de haft en relation när barnet växte upp som barnets pappa?
Svar på tråden Oplanerat gravid vid tillfälligt sex med fel person