Anonym (jaha) skrev 2023-06-30 12:20:59 följande:
Japp så borde det vara med så är det inte tyvärr, och jag gissar att det beror på kostnader, dns tester kostar och vården har ju redan begränsade resurser som det är. Man kan även göra det olagligt att ljuga om faderskap som man tex gjort i England.
Tyra myra skrev 2023-06-29 14:22:25 följande:
Att det finns män som faktiskt inte bryr sig om de är biologiska fäder eller ej och älskar barnet ändå är nog relativt vanligt och torde vara normen.
Nu blandar du ihop saker, ja många män ink jag kan tänka sig vara pappa åt och älska en unge som inte är hans biologiskt sett OM, obs!!! OM de får välja det själva. Vi har många exempel på det i vardagen vid bonusbarn tex. Och det kan även många kvinnor tänka sig göra, ex adoptioner. Och ja det kan sägas vara norm för det är väldigt vanligt med bonusar och adopterade barn.
INGEN man vil bli pålurad en unge som inte är hans mot sin vilja med hjälp av lögner och undanhållande och det tror jag faktiskt att ingen kvinna vill heller och nej det kan absolut inte kallas för norm.
Att likställa dessa två som om de vore samma sak är rent bisarrt.Ja det finns män som tror att jorden är platt oxå men det är väldigt sällsynta undantag och ganska dumt att dra upp som exempel.
Är förutsättningen för att älska ett icke-biologiskt barn att man från början vet att den inte är biologisk? Tror du att mannen slutar älska barnet när han fick reda på att han blivit lurad? Även om de haft en relation när barnet växte upp som barnets pappa?