Inlägg från: Anonym (jaha) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jaha)

Oplanerat gravid vid tillfälligt sex med fel person

Tyra myra skrev 2023-06-22 01:09:25 följande:
    I mitt fall berättade min mor redan innan jag ens var född. Alla visste om det och jag tror ingen blev lyckligare av det, allra minst jag
    Och det menar du är en bra anledning för att lura på en man en unge som inte är hans?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (J) skrev 2023-06-21 20:45:31 följande:
    Ja det är tydligen det, mannen och hans känslor är viktigare.
    Och du verkar tycka att mammans känslor är viktigare än både barnets och mannens och använder barnets känslor som ursäkt för att rättfärdiga att mamman lurar på mannen en unge som inte är hans och ungen på rätten att veta vem hens verkliga pappa är för att mamman ska slippa ta konsekvenserna av sina handlingar.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (J) skrev 2023-06-22 14:19:30 följande:
    Har han varit pappa så är det hans unge, det behöver inte handla om biologi. Men svaret på din fråga är ja, barnet är viktigare än mannen.
    Det är upp till HONOM att avgöra

Jo jag har förstått att du är ok med att lura på män ungar som inte är deras med "barnets bästa" som ursäkt.
  • Anonym (jaha)
    Tyra myra skrev 2023-06-24 14:44:28 följande:
    Jag talar utifrån barnets perspektiv. Barnet är ett oskyldigt offer, frågan här är väl vilken av parterna man bör skydda.
    Jag hävdar att barnet bör skyddas
    På bekostnad av att mannen bli lurad på en unge som inte är hans. 
    Är det ok menar du?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (J) skrev 2023-06-22 20:44:37 följande:
    Då har du inte läst vad jag har skrivit, både pappan och mamman ör nedprioriterade för mig, jag bryr mig inte om någon av dem.
    BS! Det är ju mamman som tjänar mest på att ingen får reda på det.
    Både pappa OCH barnet är de som blir blåsta.
    Tyra myra skrev 2023-06-24 14:44:28 följande:
    Jag talar utifrån barnets perspektiv. Barnet är ett oskyldigt offer, frågan här är väl vilken av parterna man bör skydda.
    Jag hävdar att barnet bör skyddas
    Det är ju även pappa.

Nej det är absolut inte barnet du skyddar, det är mamman du skyddar 
  • Anonym (jaha)
    Anonym (ööh?) skrev 2023-06-22 21:13:53 följande:
    Du måste ju vara ett troll? Men om inte så är det för mig obegripligt att du inte kan förstå att din partner sannolikt inte alls skulle älska "ert" barn ifall han visste hur det låg till. Dessutom för du både din partner och ungens pappa bakom ljuset, vilket är helt galet egoistiskt. Lycka till med livet den dagen lögnen spricker.
    Fast de sjukaste är att hon får så mycket medhåll. 
    Tydligen är det helt ok att blåsa män på faderskap och barn på sitt ursprung så kvinnor ska slippa ta konsekvenserna av sina handlingar i "jämställda" Sverige.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (J) skrev 2023-06-26 13:04:37 följande:
    Jag skiter i vad mamman tjänar, jag tycker att de tre barnen går först.
    Nej du använder snarare det som en ursäkt för att skydda mamman.

Du sitter och blåser upp att låta en unge få reda vem dess verkliga pappa är som det absolut värsta som finns i universum, men att blåsa en unge sanningen om vem dess verkliga pappa är och att lura på en man som inte är hans är tydligen helt ok.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (J) skrev 2023-06-18 16:50:23 följande:
    Tror TS gör bäst för barnet i att vänta eller inte säga något alls, ja det kan bli konsekvenser men tror att konsekvenserna blir värre om hon drar upp detta nu, mitt i barnets barndom. Det var mycket dumt och grymt att hon inte berättade från början, men nu är det försen
    Haha, ja tänk hur lätt det kan vara att rationalisera bort "dumhet och grymhet"

Håll bara tyst om det i några år och sen kan du hävda att du bara agerar i "barnets bästa" och så får du andras stöd och medhåll istället, jättefiffigt!
  • Anonym (jaha)
    Anonym (J) skrev 2023-06-26 14:03:24 följande:
    Du har fortfarande inte förstått att jag bryr mig inte om TS eller hur hon kommer att framstå om några år, det skiter jag också i.
    Nejdå jag har fattat precis vad du menar och tycker som sagt att du använder barnen som ursäkt för att skydda TS och använder extremt vinklade argument.

Du gnäller tex över att andra "långsökta argument" ungefär som att dina spekulationer skulle vara säkrare än andras. Du vet ju inte heller hur saker kommer utspela sig om man skulle berätta sanningen för barnen men målar gärna upp det som den största katastrof världen skådat... du pratar om att "bevara familjen" men bortser helt ifrån att det faktiskt inte ÄR en familj eftersom allt bygger på en stor fet lögn. Du gör även ditt bästa för att normalisera och förminska att lura på en man en unge som inte är hans och undanhålla ungen rätten avv veta vem dess riktiga pappa är som om det vore en piss i havet... typ "beklagligt" men ändå fullt acceptabelt.... för "barnens bästa" såklartDrömmer
  • Anonym (jaha)
    Anonym (J) skrev 2023-06-26 15:32:12 följande:
    Du tycker det om mig ja, och jag tycker att du vill förstöra en familj med pappan som ursäkt.
    Vilken familj? 

TS partner är ju inte pappa till ungen, och det kan ju knappast kallas för en familj, En familj kan man enbart kalla det om han själv VALT att vara pappa till ungen trotts att det inte är hans och ungen själv accepterat honom som pappa trotts att han inte är den biologiska pappan. Först då är det en familj, allt annat är inget annat är lögner och manipulation.

Och ja jag tycker det är väldigt sjukt och fegt att använda "barnets bästa" som ursäkt för att rättfärdiga lögner och manipulation.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (J) skrev 2023-06-26 16:08:05 följande:
    Jag tycker det är väldigt sjukt och fegt att använda mannens bästa som ursäkt för att rättfärdiga att splittra en familj och ta ifrån 3 barn den tillvaro de har.
    Det handlar inte bara om mannens rätt att själv få välja om han vill vara pappa till en unge som inte är hans, det handlar lika mycket om ungens rätt att veta vem dess riktiga pappa är.... men det skiter ju du helt i såklart men hävdar ändå att du vet vad som är bäst för ungen.Drömmer
  • Anonym (jaha)
    Anonym (J) skrev 2023-06-26 23:26:03 följande:
    Ja, för känsliga män är ju viktigast av allt, buhu.
    Ditt mansförakt lyser igenom ganska tydlig

Och ändå fattar du inte varför ingen vill tro på ditt BS om "barnets bästa", buhu
  • Anonym (jaha)
    Tyra myra skrev 2023-06-26 22:46:15 följande:

Det verkar vara väldigt känsligt för männen det här så det finns väl ingen annan utväg än att göra faderskapstest så fort ett barn föds. 

Ganska enkel och billig procedur som säkerställer att ingen blir pålurad ett barn

Är det inte ganska självklart att lura på män ungar som inte är deras är en känslig fråga? Frågan är snarare hur fan man kan tycka att det INTE är det? Måste ju vara nåt riktigt fel i skallen om man tycker sånt är helt ok. 

Angående faderskapstest så håller jag med om att det är något ALLA män borde göra, men tyvärr så finns det ju många män som faktiskt litar på sin partner...jag vet det är helt crazy!... dessutom blir det ju ofta ett jävla liv på mamman som då känner sig misstänkliggjord och kränkt.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Taurus) skrev 2023-06-27 14:24:24 följande:

Har ifrån kommer allt hat emot TS, jag är lite förundrad över all denna vrede. Var finns det stöd som en människa kan behöva. Denna vrede påminner om en historia från bibeln, när kvinnan blev påkommen med otrohet, och folket blev mycket upprörda och skulle stena henne. Jesus sade då att den som är fri från synd kan kasta den första stenen.
    Vi människor är inte alltid rationella, vi gör inte alltid det rätta, fast vi vet bättre.

Allt gott!!

Det du kallar "hat" är nog en ganska normal reaktion på något så ofattbart vidrigt som att lura på en man en unge som inte är hans och lura en unge på vems dess verkliga pappa är. Det är ju inte någon liten grej sådär som att bara råka glömma säga att man kört med rapsolja istället för olivolja i salladen.

Var finns allt stöd för TS man som hon lurat på en unge som inte är hans? Eller räknas inte han med i förståelsepredikningarna?

Jesus är ju inte direkt något bra exempel eftersom det slutade ju inte så bra för honom... han blev torterad, uppspikad på ett kors och fick dö långsam och plågsamt. Så man kan väl lugnt konstatera att försöka vara snäll mot skithögar inte är någon bra idé om man vill ha ett lyckligt liv.

Japp vi är alla människor men alla människor beter sig inte som svin mot andra och speciellt inte vad gäller något så viktigt som faderskap. Vet inte vilka du umgås med men jag tror faktiskt inte var och varannan person springer runt bedrar sin partner, blir på smällen och lurar sin partner att tro att det är hans, det är där är ju vidrigt på en helt annan nivå. Så vi kanske inte ska generalisera så grovt om "misstag" som du gör... det finns fel och sen finns det riktigt stora vidriga fel. Att råka ha sönder sin partners favoritkopp är ju kanske inte riktigt samma sak som att lura på sin partner en unge som inte är hans, eller hur Taurus?
  • Anonym (jaha)
    Tyra myra skrev 2023-06-29 14:22:25 följande:
    Jag tycker att det är ganska enkelt. Man kan väl lagstifta om att varje barn som föds ska faderskaps testas då behöver vi ju aldrig komma i TS situation. Då har vi nästan löst problemet för evigt. Det finns idag DNA-forskare som säkert skulle vara intresserade av att hjälpa till i de fall modern inte alls vet vem fadern är.
    Japp så borde det vara med så är det inte tyvärr, och jag gissar att det beror på kostnader, dns tester kostar och vården har ju redan begränsade resurser som det är. Man kan även göra det olagligt att ljuga om faderskap som man tex gjort i England. 
    Att det finns män som faktiskt inte bryr sig om de är biologiska fäder eller ej och älskar barnet ändå är nog relativt vanligt och torde vara normen.
    Nu blandar du ihop saker, ja många män ink jag kan tänka sig vara pappa åt och älska en unge som inte är hans biologiskt sett OM, obs!!! OM de får välja det själva. Vi har många exempel på det i vardagen vid bonusbarn tex. Och det kan även många kvinnor tänka sig göra, ex adoptioner. Och ja det kan sägas vara norm för det är väldigt vanligt med bonusar och adopterade barn.

INGEN man vil bli pålurad en unge som inte är hans mot sin vilja med hjälp av lögner och undanhållande och det tror jag faktiskt att ingen kvinna vill heller och nej det kan absolut inte kallas för norm.

Att likställa dessa två som om de vore samma sak är rent bisarrt.
    Det finns tilloch med män som ber om att få stå som biologisk far fastän det vet att barnet är en annans. Kan man i det fallet anse att han STULIT en annan mans barn?
    Ja det finns män som tror att jorden är platt oxå men det är väldigt sällsynta undantag och ganska dumt att dra upp som exempel.

• Anonym (jaha)
    Tyra myra skrev 2023-06-30 15:58:57 följande:
    En liten undran. Har du någonsin undrat över vem som är din far. Är du helt säker på att den man du kallar pappa är din far?

Varför ställer jag nu dessa frågor tror du? Jo, av den enkla anledning att du ska se frågan utifrån barnets perspektiv för en stund

Om du fått veta väldigt tidigt att din pappa kanske inte är din biologiske far tror du att er relation skulle varit annorlunda?

Jag menar att man bör utgå från barnets perspektiv och att pappans kommer i andra hand.
    Varför du ställer frågan är snarare för att försöka snacka bort att bli LURAD på en unge som inte är din inte är samma sak som att SJÄLV VÄLJA det som du försöker hävda. Det man brukar kalla för "skifta fokus".

En liten undran. Har du någonsin undrat om du hade tyckt de var ok att man lurade på dig en unge som inte var din genom att säga att den var din? Och oavsett om du 10 år senare får reda på att ungen inte är din, älskar ungen och accepterar den som din ÄNDÅ inte gör det ok att göra så och absolut inte något man ska komma undan med?

En annan liten undran: Tycker du det är ok att TS man luras att leva med en kvinna som dels bedrar honom och sen dessutom lurar på honom en unge som inte är hans så hon själv ska slippa stå för det hon gjort? Och hade du själv velat tvingas leva i en sån relation med hjälp av lögner och manipulation?

Nej det du gör är att rättfärdiga att lura på en man en unge som inte är hans och blåsa ungen på rätten att veta vem dess verkliga pappa är så att TS ska slippa ta konsekvenserna för det hon gjort men använder "barnets bästa" som ursäkt vilket i sig är den väldigt dålig ursäkt eftersom du inte har en aning om hur det kommer påverka ungen om/när det kommer fram senare. För jag tror att du vet lika bra som jag att ju längre tiden går desto starkare kommer banden vara mellan barn och "pappan" bli och att det därför givetvis är betydligt bättre att det kommer fram tidigt när barnet är bebis än när barnet är 14.
  • Anonym (jaha)
    CleoX skrev 2023-06-30 16:16:30 följande:

Hela denna tråden får mig att tänka på: 
    ?Anyone can be a Father, but it takes a special person to be a Dad?

Gäller den klyschan även när man LURAR på någon en unge som inte är hans eller något man valt själv?

För en bättre version av det skulle ju i så fall vara...

Anyone can be manipulated into thinking a child that isnt his with lies, but its takes a special kind of person to choose to be a father to a child that isnt his.
  • Anonym (jaha)
    Tyra myra skrev 2023-06-30 16:44:21 följande:
    Du svarar inte på de frågor jag ställer. Är det för att du inte vill eller inte kan sätta dig in i barnets situation?

Visst skiftar jag focus och visst jag talar utifrån egen erfarenhet. Jag är övertygad om att i de fall faderskapet inte med säkerhet är klarlagt är det bäst för alla att inte ta upp det förrän det verkligen behövs. Inte för att lura utan för att barnet och pappan kan knyta an till varandra. Jag utgår nämligen från att familjen kommer att hålla ihop.
    Det gör du inte heller.

Du har tex inte svarat på om att bli lurad på en unge som inte är din med hjälp av lögner är samma samma sak som att själv välja det? Om du vill att andra ska svara på dina frågor så är det bra om du själv kan göra det.

Vilken erfarenhet är det? Har du själv blivit pålurad på en unge som inte var din?

Väldigt få faderskap är med säkerhetfastlagda eftersom de flesta män lita på sin partner och få tror att deras partner kan vara så falsk som TS är. Så att prata om "i de fall faderskap inte är med säkerhet klarlagt" är ju väldigt cyniskt när du vet lika väl som någon att faderskapstester inte görs by default i Sverige.

Varför skulle det vara bättre att låta barnet och mannen knyta an baserat på lögner än att säga sanningen och låta mannen själv avgöra det INNAN båda hunnit skapa starka band?

Varför utgår du ifrån att "familjen" kommer hålla ihop när du inte vet om det kommer komma fram senare? Och varför propagerar du för att hålla ihop "familjer" med hjälp av lögner och manipulation?
Svar på tråden Oplanerat gravid vid tillfälligt sex med fel person