Inlägg från: Anonym (J) |Visa alla inlägg
  • Anonym (J)

Oplanerat gravid vid tillfälligt sex med fel person

Hur vet du att din man inte är pappan?

• Anonym (J)
    Anonym (Suck) skrev 2023-06-18 16:29:04 följande:
    Eh, va?

Nejdu. Det är skillnad på fel och fel. Och man kan göra fel, men välja att erkänna dem, eller mörka dem.

Har man adopterat vet ju båda föräldrarna om det. Skillnaden här är att du ljuger för din man, och du undanhåller ett barn från den som är pappan.

Tror du det kommer bli bättre om barnet kommer på det i vuxen ålder? Du skriver att barnet har en avvikande blodgrupp, är det så att din man faktiskt kan få frågor på detta?

Tänk om barnet behöver någon form av vård i framtiden, du undanhåller barnet halva dess medicinska historia som kan vara avgörande. Även om ditt barn vill bli förälder själv i framtiden har du mörkat 50% av all genetik för det som kan vara viktig.
    Tror TS gör bäst för barnet i att vänta eller inte säga något alls, ja det kan bli konsekvenser men tror att konsekvenserna blir värre om hon drar upp detta nu, mitt i barnets barndom. Det var mycket dumt och grymt att hon inte berättade från början, men nu är det försen
  • Anonym (J)
    Anonym (Suck) skrev 2023-06-18 17:23:46 följande:
    Jag håller inte med dig. Det står väl heller inte hur gammalt barnet är?
    Deras yngsta barn så det är väl i barndomen. Barnet är åtminstone framfört antar jag.

Och försöka familjen för de andra barnen också? Gubben är tyvärr mindre värd än det tycker jag. Beklagar
  • Anonym (J)
    Anonym (J) skrev 2023-06-18 17:34:26 följande:
    Deras yngsta barn så det är väl i barndomen. Barnet är åtminstone framfört antar jag.

Och försöka familjen för de andra barnen också? Gubben är tyvärr mindre värd än det tycker jag. Beklagar
    Förstöra, inte försöka
  • Anonym (J)
    Anonym (Suck) skrev 2023-06-18 17:47:43 följande:
    Ja. Du vill alltså att mannen hela livet ska leva i en lögn istället? Och riskera att det kommer fram om 10-20 år? Förstår du traumat då istället?

Som sagt går också barnet miste om 50% av sin medicinska historia, kan uppge fel till vården och bli felbehandlat också.
    Det är kanske tråkigt för honom, men jag tycker han är mindre viktig än 3 barn.
  • Anonym (J)
    Anonym (arvslös) skrev 2023-06-18 18:57:02 följande:

Spelar pengar någon roll?

Om du är gift, inte skrivit testamente och dör först ärver din make 100 procent av allt. Rubbet!

Barnen får vänta på arvet tills din man dör.
    Ditt oäkta barn har lika mycket arvsrätt till din makes samlade förmögenhet som grannens barn. Med andra ord exakt noll.

Barn ärver sina biologiska föräldrar vettu.

Du har fel, biologi trumfar inte allt när det kommer till juridik. Den är det juridiska faderskapet som avgör, inte det biologiska.
  • Anonym (J)
    Anonym (Suck) skrev 2023-06-18 20:13:58 följande:
    Därför att?

Och det besvarar ändå inte min kommentar att TS blåser barmet på hälften av all sin medicinska historia, vilket kan vara viktig att veta vid vårdbehov. 
    Risken är nog väldigt liten att det skulle bli något allvarligt av det. Kan du ge något konkret exempel?
  • Anonym (J)

Men jag undrar hur TS kan veta vem som är pappan. Har hon tagit DNA-test?

• Anonym (J)
    Anonym (Suck) skrev 2023-06-19 22:24:09 följande:
    Cancer tex. Ärftlighet för blodpropp en annan. Diabetes? 

Att personen inte kan svara rätt om vården frågar om sjukdomshistoria vilket ändå kan vara relevant.
    Som sagt liten risk. Och skulle det ändå hända så kan TS ta det då.
  • Anonym (J)
    Anonym (Suck) skrev 2023-06-19 23:35:24 följande:

Eller ta det nu.

I såna här saker blir faktiskt inget bättre av att vänta. Vet en man som fick reda på att han hade en okänd syster när mamman gick bort. Han hade alltså missat att få ha en syster hela livet, han var runt 65 när det hände. Det var en jättesmäll för honom.

Om den riktiga pappan får fler barn förnekar TS dem ett halvsyskon. 

Om TS man får reda på det om 30 år har han fått leva hela livet i en lögn alltså.

Om TS barn gör ett DNA-test på skoj kommer sanningen fram. Rätt vanligt idag. Förstår du chocken attfå reda på det själv så?

Du hajar inte. Jag tycker inte att pappan är lika mycket värd som barnen. En eventuell chock kan vara ett lågt pris att betala för en barndomsfamilj.
Svar på tråden Oplanerat gravid vid tillfälligt sex med fel person