Inlägg från: Anonym (Nej!!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nej!!)

Oplanerat gravid vid tillfälligt sex med fel person

VARFÖR säger jag,varför i hela fridens namn har du hållit det hemligt när du innerst inne vet att det förmodligen kommer att komma fram??!! 

Stackars ditt barn och man som är helt ovetandes om detta.

Jag känner till en man som 3 år senare fick veta att barnet han trodde var hans inte var det. Vilket SVEK mot barnet som såg honom som pappa och pappan som såg honom som sin son. Nu tog han ett faderligt ansvar för pojken trots att de skilde sig en kort tid därefter men så här får det inte gå till. 

Man måste helt enkelt TA SITT ANSVAR när man klantat till det med RÅGE och med det menar jag att du var med 2 män samma kväll och att du antagligen inte vet vem av dem som är den biologiska fadern. Inte rätt mot dem heller att inte få veta. 

Vore jag du skulle jag ta tag i detta omedelbart och inte skjuta upp på det längre. Det riskerar bara att bli värre ju längre du drar ut på det. 

Stå upp för det du gjort och var beredd på konsekvenserna..

• Anonym (Nej!!)

Jag kan tillägga det jag tidigare sagt att jag är inte uppvuxen med min biologiska pappa men min mamma träffade en ny man och fick barn med honom när jag var 1 1/2 år,så han blev min fadersfigur. Mammas nya man hade med dig sin 6 åriga dotter in i vår familj. När jag var ca 5 år hamnade jag i syskonbråk med min syster och hon smäller av - Det är INTE din pappa!! Jag blev helt förtvivlad och förstod inte vad hon hade sagt,det var VISST min pappa!! 

Sedan berättade mamma hur det låg till och chocken lade sig såsmåningom?och pappa kändes och var trots allt PAPPA, men saker kändes ändå annorlunda.
    När min bror som var yngre än mig fick veta att vi hade olika pappor i högstadiet då detta ämne kom på tal, blev han helt KNÄCKT och påverkade honom djupt. 

Med det sagt tar vi in information väldigt olika och hur det påverkar oss olika. 

Ju tidigare sådana här VIKTIGA saker kommer upp desto bättre. Låt inte detta bli en livslögn. 

Svar på tråden Oplanerat gravid vid tillfälligt sex med fel person