Inlägg från: Anonym (Suck) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Suck)

Oplanerat gravid vid tillfälligt sex med fel person

Anonym (Lillan83) skrev 2023-06-18 00:22:10 följande:
    Oplanerat gravid vid tillfälligt sex med fel person

Jag blev oplanerat gravid när jag var på en konferensresa med jobbet. Jag hade spontant och oskyddat sex med två killar på jobbet. Resultatet är att min man inte är pappa till vårt yngsta barn, även om han är inskriven som det. Barnet har en avvikande ovanlig blodgrupp och lite andra drag än våra övriga två barn. Min man vet inget och ingen annan heller. Det var ett misstag men vi älskar så klart vårt barn. detta är en hemlighet som jag inte tänker avslöja. Det är tydligen inte helt ovanligt enligt min bästa vännina som jobbar som sjuksyrra på lasarettet. Fler som erfarenhet av detta? 

Stackars din man. Och barnet.
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Lillan83) skrev 2023-06-18 16:11:31 följande:
    Tack. Det blev väldigt mycket sura och fördömande miner från flera. Själv tycker jag inte att det har en så praktis betydelse precis som på samma sätt när man adopterat. Att sanningen måste fram till vilket pris som helst kan nog förstöra mer än det gör nytta ibland tror jag. Ett olyckligt misstag som trots allt resulterade i ett barn som vi älskar. Det är det viktigaste som jag ser det. men vi är alla olika. Den som är felfri kastar första stenen. 
    Eh, va?

Nejdu. Det är skillnad på fel och fel. Och man kan göra fel, men välja att erkänna dem, eller mörka dem.

Har man adopterat vet ju båda föräldrarna om det. Skillnaden här är att du ljuger för din man, och du undanhåller ett barn från den som är pappan.

Tror du det kommer bli bättre om barnet kommer på det i vuxen ålder? Du skriver att barnet har en avvikande blodgrupp, är det så att din man faktiskt kan få frågor på detta?

Tänk om barnet behöver någon form av vård i framtiden, du undanhåller barnet halva dess medicinska historia som kan vara avgörande. Även om ditt barn vill bli förälder själv i framtiden har du mörkat 50% av all genetik för det som kan vara viktig.
  • Anonym (Suck)
    Anonym (J) skrev 2023-06-18 16:50:23 följande:
    Tror TS gör bäst för barnet i att vänta eller inte säga något alls, ja det kan bli konsekvenser men tror att konsekvenserna blir värre om hon drar upp detta nu, mitt i barnets barndom. Det var mycket dumt och grymt att hon inte berättade från början, men nu är det försen
    Jag håller inte med dig. Det står väl heller inte hur gammalt barnet är?
  • Anonym (Suck)
    Anonym (J) skrev 2023-06-18 17:34:26 följande:
    Deras yngsta barn så det är väl i barndomen. Barnet är åtminstone framfört antar jag.

Och försöka familjen för de andra barnen också? Gubben är tyvärr mindre värd än det tycker jag. Beklagar
    Ja. Du vill alltså att mannen hela livet ska leva i en lögn istället? Och riskera att det kommer fram om 10-20 år? Förstår du traumat då istället?

Som sagt går också barnet miste om 50% av sin medicinska historia, kan uppge fel till vården och bli felbehandlat också.
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Lotta) skrev 2023-06-18 18:17:55 följande:

Jag tycker det är fel att ens kalla det ett misstag. Ett fantastiskt barn blev konsekvensen av händelsen, så med facit i hand gjorde du det enda rätta. Trist med så dömande attityder. 

Så det är fritt fram för TS man då stt gå ut och ligga oskyddat med och inte berätta för TS - för det är ju det enda rätta att skaffa barn?
  • Anonym (Suck)
    Anonym (J) skrev 2023-06-18 18:33:26 följande:
    Det är kanske tråkigt för honom, men jag tycker han är mindre viktig än 3 barn.
    Därför att?

Och det besvarar ändå inte min kommentar att TS blåser barmet på hälften av all sin medicinska historia, vilket kan vara viktig att veta vid vårdbehov. 
  • Anonym (Suck)
    Anonym (J) skrev 2023-06-19 12:56:50 följande:
    Risken är nog väldigt liten att det skulle bli något allvarligt av det. Kan du ge något konkret exempel?
    Cancer tex. Ärftlighet för blodpropp en annan. Diabetes? 

Att personen inte kan svara rätt om vården frågar om sjukdomshistoria vilket ändå kan vara relevant.
  • Anonym (Suck)
    Anonym (J) skrev 2023-06-19 22:30:19 följande:
    Som sagt liten risk. Och skulle det ändå hända så kan TS ta det då.

Eller ta det nu.

I såna här saker blir faktiskt inget bättre av att vänta. Vet en man som fick reda på att han hade en okänd syster när mamman gick bort. Han hade alltså missat att få ha en syster hela livet, han var runt 65 när det hände. Det var en jättesmäll för honom.

Om den riktiga pappan får fler barn förnekar TS dem ett halvsyskon. 

Om TS man får reda på det om 30 år har han fått leva hela livet i en lögn alltså.

Om TS barn gör ett DNA-test på skoj kommer sanningen fram. Rätt vanligt idag. Förstår du chocken attfå reda på det själv så?

• Anonym (Suck)
    Anonym (J) skrev 2023-06-19 23:53:21 följande:
    Du hajar inte. Jag tycker inte att pappan är lika mycket värd som barnen. En eventuell chock kan vara ett lågt pris att betala för en barndomsfamilj.
    Du tycker ju inte att barnen är så mycket värda heller.

Att få reda på att mamma lurade familjen och din pappa när du är typ 16-18 och kör ett dnatest på skoj är ju något som kommer utrota de där minnena av barndomsfamiljen rätt snabbt, ställa dig inen jobbig sits hur du ska göra med din pappa och få dig att hata din mamma.
  • Anonym (Suck)
    Anonym (J) skrev 2023-06-20 00:32:56 följande:
    Nu målar du upp scenarier som vi inte vet nått om kommer hända
    Ändå rätt sannolika.

Du sätter ju allt på kortet att det aldrig kommer uppdagas och att gör det det sent kommer ingen ta illa upp. Tror du på det själv?
  • Anonym (Suck)
    Anonym (J) skrev 2023-06-20 14:48:28 följande:

De flesta människor är väl inte intresserade av släktforskning och köper såna där tester så jag skulle inte alls kalla det för sannolikt som du gör. Barncancer är inte så sannolikt heller.

Om det uppdagas till slut så tror jag inte att ingen kommer ta illa upp, men tror inte att de hade velat ha sin barndom med familj ogjord ändå.

Läs svaret i #43.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Suck)

Saken är helt enkelt att man inte ljuger om vem som är pappan om man vet vem det är.

Det är så oerhört fult. Fattar inte hur man kan stå ut med det samvetet.

• Anonym (Suck)
    Tyra myra skrev 2023-06-21 15:22:27 följande:

Ni som anser att TS ska berätta för barnet och den felaktiga pappan fundera på detta.  Vad tror ni resultatet av avslöjandet ser ut?  Vad skulle ni säga?  
    Av erfarenhet vet jag hur det som barn känns att inte riktigt tillhöra familjen. 

Min låtsas pappa försökte inte ens låtsas. Resten av släkten kallade mig i smyg för horunge.  Syskonen kunde i princip behandla mig hur illa som helst.

Nu är det länge sedan men taggarna sitter fortfarande kvar.  

Ni som propagerar för att alltid berätta sanningen borde tänka på vad sanningen kan innebära.  

Din släkt är ju idioter med.

Men hur tror du det är för den man som efter x år får reda på att han inte är pappan och levt i en lögn frun byggt upp efter otrohet i x år?

här är ett exempel: https://www.aftonbladet.se/relationer/a/zLl0xq/jag-ar-inte-pappa-till-min-son

Svar på tråden Oplanerat gravid vid tillfälligt sex med fel person