Lånehajen skrev 2023-06-18 11:37:16 följande:
Och om det är kraftiga begränsningar så finns goda möjligheter att kunna få kompensation. Det gäller dock att vara beredd att driva ärendet vidare för naturligtvis skulle hyresvärden föredra att inte reducera hyran.
Nu vet vi inte vad TS situation är. Om det gäller någon mindre grej är det nog bara att acceptera läget.
Anonym (Nej) skrev 2023-06-18 11:45:51 följande:
Exakt, ts berättar inte vad det är så det blir svårt. Det står bara att lägenheten inte är fullt brukbar. För mig låter det mer som att man inte kan använda delar av den, kanske ett vardagsrum t ex eller något annat som säkert inte är kul men som kanske inte är mer än missade kvm. Om det hade varit toaletten eller köket t ex tänker jag att ts borde ha skrivit något om det på en gång, dvs att det vore något allvarligare. Vi får se om ts vill berätta mer!
Haha, nä, naturligtvis hade jag inte tänkt mig att jag skulle få hyressänkning för att inte kunna använda vardagsrummet :) Det ser jag inte öht som att lägenheten inte är fullt brukbar. Nej, arbetet det gäller är ett omfattande rörarbete, som gör att vi är helt utan badrum (alltså ingen tillgång till vare sig toa eller dusch i lägenheten) under sammanlagt en månads tid.