• LFF

Min dotter blir orolig när bonus är här

ugglannn skrev 2023-06-18 08:37:02 följande:
    Ja han trivs nog bättre där och har en mer harmonisk tillvaro där precis som vi har här. När han är här pratar han konstant om mamma och den sidan av släkten. Det märks ganska tydligt att han föredrar att vara där och är här som ?gäst? så är det väl allas bästa att han är där lite mer. Med det sagt ska han ju inte sluta vara här men tror det hade varit för allas bästa att det primära boendet är hos mamman för det är även det han visar att han vill.

Vi älskar våra barn men kommer inte sluta leva för att de finns. De behöver lära sig att andra personer också har behov och att världen inte kretsar kring en enskild person. 
    Självklart trivs det lilla barnet bättre ho mamman när han så uppenbart inte är helt välkommen hos sin pappa. Där pappan prioriterar träning framför att lägga sitt barn. Med ett så pass litet barn som en 3,5-åring så är det inga problem att träna efter läggdags. För att barnet ska få ordentligt med sömn bör det sova vid 19-tiden. 

Men det är ju jättebra att du ser det som att du gör barnet en tjänst med att det ska bo mer hos mamma så det slipper vara hos er.... Win-win för alla, eller?

Under en viss period i livet så är det faktiskt barnen som styr vilka behov man kan tillfredsställa hos sig själv. Det kallas för att prioritera barnens välmående. Just nu har ni två barn som inte trivs med er situation varannan vecka men ni vuxna är inte villiga att prioritera deras välmående framför ert eget behov.
  • LFF
    ugglannn skrev 2023-06-18 22:16:45 följande:
    Typ lika unket som att lägga allt ansvar och all skuld på mig bara för att jag råkar vara bonusmamman. Hade jag uttryckt mig liknande kring mina biologiska barn hade ingen brytt sig. Men fortsätt lägg skuld på mig ni, det berör inte mig för jag vet att det inte är sanningen. Men ni får gärna fortsätta om det får er att må bra. Underhållande att läsa hur trångsynta många här är.
    Nej, skulden ska barnets PAPPA ha. Det är han som ska se till att HANS son mår bra även hos er och får tid med sin pappa på det vis han behöver. Han behöver prioritera om sin tid lite grann nu under en period. En omprioritering ni inte verkar vara villiga att göra eftersom det betyder att "barnen tror att de styr allt" eller något annat skit. 

Ni har två barn på varsitt håll som mår dåligt. Du behöver fokusera på att din dotter mår bra och han behöver fokusera på sin son när sonen är hos er. Är det svårt?
Svar på tråden Min dotter blir orolig när bonus är här