ugglannn skrev 2023-06-17 23:14:09 följande:
Mitt mål är att hitta ett sätt att få det att funka men när folk kommer med ett helt sanslösa förslag om att en fungerande familj ska sära på sig anser jag att man är ute och cyklar. Jag vill inte att någon ska behöva sära på sig men om man är inne på det spåret som vissa här verkar vara så anser jag (och även min sambo) det totalt orimligt att sära på oss 4 som har en bra vardag ihop. Så skulle mot förmodan ett skräckscenario uppstå där ABSOLUT inget hjälper för att lösa situationen och sära på sig skulle vara enda lösning så är det ändå det gamla livet man får sära sig ifrån, inte det nya man skaffat och trivs med och vill leva i. Sorgligt men OM ett val behövs tas så är det så resultatet behöver bli för om man ska leva kvar i det gamla så starkt att man även är beredd att förstöra det nya man skapat undrar jag hur man tänker. Men vill man sitta där olycklig utan en fungerande familj så är det säkert rätt lösning att riva upp allt bra man skapat. You do you. Vi kommer dock inte sära på oss fyra så sådana förslag är totalt onödiga
Ni är ju inte en fungerande familj? det är ju därför du skrivit tråden