Inlägg från: Anonym (Stackars barn) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Stackars barn)

Min dotter blir orolig när bonus är här

ugglannn skrev 2023-06-17 13:29:02 följande:
    Problemet har ju uppstått nu. Vi har bott tillsammans i 3 år. Så du tycker att vi nu när vi har ett gemensamt barn och vill leva ihop så flytta isär så att bonus kan vara här? Då tycker jag allt att man får hitta en annan lösning.. är ju idiotiskt att riva upp allt som är bra för att de 15 dagarna/månad man träffar sitt barn behöver ske i hemmet. Hur tänker ni som föreslår att de 4 personerna som bor ihop på heltid och mår bra ska sära på sig pga en annan person? 
    Jag gissar att de tänker som så att en pojke som var 6 månader gammal när han fick ett bonussyskon inte ska behöva lida för att bonusmamman vill ha en perfekt "kära"familj som inte inkluderar honom. DET vore det sämsta valet, men det var tydligen den lösning du redan hade tänkt ut när du startade tråden - så vad är du ute efter med tråden?
  • Anonym (Stackars barn)
    Anonym (Stackars barn) skrev 2023-06-17 22:04:24 följande:
    Jag gissar att de tänker som så att en pojke som var 6 månader gammal när han fick ett bonussyskon inte ska behöva lida för att bonusmamman vill ha en perfekt "kära"familj som inte inkluderar honom. DET vore det sämsta valet, men det var tydligen den lösning du redan hade tänkt ut när du startade tråden - så vad är du ute efter med tråden?
    *kärn*familj
  • Anonym (Stackars barn)
    ugglannn skrev 2023-06-18 07:38:15 följande:

Det är ju givetvis inte varje kväll vi har ?egentid? om man nu ens kan kalla att hänga på gymmet som egentid. Att träna och ta hand om sig gynnar alla i det långa loppet. 

Att ha noll egentid och bara vistas inom husets fyra väggar så fort man inte jobbar är tyvärr ingenting för oss. Det kommer ge våra barn olyckliga föräldrar. Att åka iväg och träna varsin kväll är fullt normalt och något man behöver.

Så ni prioriterar t.o.m. gymmet framför att pojken ska kunna bo med sin pappa halva tiden. Jisses vilket föräldraskap... Svårt att hjälpa när ni tänker så tokigt.

Det är ju uppenbart att du inte tycker om pojken om din första tanke är att försöka bli av med honom efter ett par månader av oro. Tycker så synd om honom!
  • Anonym (Stackars barn)
    ugglannn skrev 2023-06-18 08:40:31 följande:
    Rätt onödig fråga eller? Vad ska man tre år senare göra åt det? Nu är det ju som det är och det valet kan ju inte göras om. Du har ingen aning om anledningen. Men är du en person som vill leva i misär pga ?barnens bästa? så får det stå för dig. jag tycker alla dar i veckan att det är bättre att gå isär oavsett barnets ålder om det behövs. Men du verkar vara expert på min sambos ex-förhållande. 
    Ni kan givetvis inte ta tillbaka de okloka beslut ni tog när pojken var liten, men ni kan undvika att fortsätta ta okloka beslut över pojkens huvud nu!

Det enda som kan sägas om ert föräldraskap är att ni konsekvent bara tänkt på er själva sedan början och fortsätter göra det nu! VI måste få gymma och ha kul aktiviteter, BARA VI FYRA har det bra tillsammans, pojken stör, BARNEN ska lära sig att man inte får allt man vill ha (men vi vuxna vill ha allt perfekt med gym och utan störande barn)...
  • Anonym (Stackars barn)
    Anonym (Bertha) skrev 2023-06-18 10:40:13 följande:

Ytterligare en tråd där TS har en färdig lösning och hoppas att alla svar ska gå på hennes linje.

Precis, undrar vad hon vill med tråden när hon hade bestämt sig redan innan hon startade den!
  • Anonym (Stackars barn)

Ett tips, gymmet kan man även gå till efter barnens läggningstid, de flesta gym är öppna till 21-23 på kvällen... Det finns så många lösningar som är mindre drastiska än att välja bort pojken bara man vill se dem.

Svar på tråden Min dotter blir orolig när bonus är här