• Anonym (A2)

Min dotter blir orolig när bonus är här

ugglannn skrev 2023-06-17 13:29:02 följande:
    Problemet har ju uppstått nu. Vi har bott tillsammans i 3 år. Så du tycker att vi nu när vi har ett gemensamt barn och vill leva ihop så flytta isär så att bonus kan vara här? Då tycker jag allt att man får hitta en annan lösning.. är ju idiotiskt att riva upp allt som är bra för att de 15 dagarna/månad man träffar sitt barn behöver ske i hemmet. Hur tänker ni som föreslår att de 4 personerna som bor ihop på heltid och mår bra ska sära på sig pga en annan person? 
    Hur tänkte ni när ni flyttade ihop och en av hade ett barn på bara 6 månader? Han gör först en kvinna gravid, sedan går han vidare till nästa och flyttar ihop med henne. 
  • Anonym (A2)
    ugglannn skrev 2023-06-17 22:57:18 följande:
    För vi har ett upplägg där vi hjälps åt för annars står övriga livet på standby. Vi har båda sak vi vill göra utanför hemmet. Om vi hade haft inställningen ?ditt barn, ditt ansvar? så hade ju min sambo haft obegränsat med fritid (förutom vår gemensamma) varannan vecka medan jag aldrig hade kunnat lämna hemmet eftersom min dotter är här 100%. Det går inte att få en familj att funka om man som biologisk förälder måste vara hemma konstant.
    Fast nu fungerar det ju inte, så då måste man kanske rucka på det som man vill som vuxen ett tag tills det fungerar igen. 
  • Anonym (A2)
    ugglannn skrev 2023-06-18 08:37:02 följande:
    Ja han trivs nog bättre där och har en mer harmonisk tillvaro där precis som vi har här. När han är här pratar han konstant om mamma och den sidan av släkten. Det märks ganska tydligt att han föredrar att vara där och är här som ?gäst? så är det väl allas bästa att han är där lite mer. Med det sagt ska han ju inte sluta vara här men tror det hade varit för allas bästa att det primära boendet är hos mamman för det är även det han visar att han vill.

Vi älskar våra barn men kommer inte sluta leva för att de finns. De behöver lära sig att andra personer också har behov och att världen inte kretsar kring en enskild person. 
    Du lever alltså med en man som  inte bryr sig om ditt första barn? Ja. ni passar ju bra ihop, 

Varför i te lägga träningen på hyllan ett tag för att lösa detta problem? Att träns gör er inte till bättre föräldrar, för då hade ni ju försökt lösa detta. Självklart känner barnet av att ni föredrar att han inte är hos er. 
  • Anonym (A2)
    ugglannn skrev 2023-06-18 08:40:31 följande:
    Rätt onödig fråga eller? Vad ska man tre år senare göra åt det? Nu är det ju som det är och det valet kan ju inte göras om. Du har ingen aning om anledningen. Men är du en person som vill leva i misär pga ?barnens bästa? så får det stå för dig. jag tycker alla dar i veckan att det är bättre att gå isär oavsett barnets ålder om det behövs. Men du verkar vara expert på min sambos ex-förhållande. 
    Man kan ju försöka få en bättre relation till sitt första barn nu, inse att det var inte för barnets bästa att skaffa en ny familj så fort. Gjort är gjort men det är inte för sent att rätta till det. Men ni verkar prioritera er träning framför att pojken trivs hos er. Får verkligen hoppas inget händer med de andra barnen, så ni behöver ställa in träningen. 
  • Anonym (A2)
    ugglannn skrev 2023-06-18 09:47:42 följande:

Han bryr sig om sitt första barn, annars hade väl han inte bott här 50%? Då hade han väl låtit mamman ha 100% som hon gärna vill? Dock är inte han högre prioriterad än någon annan här hemma och han har även ett annat hem till skillnad från de som bor här. 

Intressant hur man kan tycka att någon som har egna behov inte bryr sig om sitt barn..

Men om sonen just nu behöver sin pappa lite extra, då får man rucka på sina egna saker. Det är ju så en vettig förälder gör. 

Och självklart måste man prioritera en familjemedlem som inte mår bra, hur tänker du där? Det vill ju du också göra, du vill ju prioritera er fyra framför hand son. Medan många andra menar att ni ska prioritera de två äldsta barnen just nu istället för er träning.

Svar på tråden Min dotter blir orolig när bonus är här