Min dotter blir orolig när bonus är här
ugglannn skrev 2023-06-17 14:06:25 följande:
Jag önskar ju tips på vad det kan bero på och hur man skulle kunna lösa det inom familjen. Min tanke i grunden är givetvis inte att någon ska sluta bo här men tycker det är idiotiskt att föreslå att vi som det funkar för ska sära på oss för någon som ?bara? är här halva tiden. Då ser man ju enbart till bonus bästa och vad han behöver för den lösningen hade inte gynnat någon annan. Ingen som tänker på vårt gemensamma barn t.ex som tvingas bo i två hem trots att föräldrarna älskar varann och vill leva ihop.Det har alltså funkat ok fram tills för 2 månader då din dotter blev så här orolig när bonussonen kommer, dom har alltså bott i hop i 3 år men detta med dottern har varit de 2 senaste månaderna.
Har det hänt något mer i familjen? har det hänt något på förskolan?
Någon annan förändring?
Dottern kan vara inne i en känslig fas, kanske har hon börjat fundera på saker och ting, hon börjar ju bli lite större och kanske tänker och blir orolig.
Kan du fråga dottern vad hon tycker är jobbigt? varför hon känner sig orolig?
Kanske något har hänt hon kan berätta om.
Eller vill hon inte berätta något?
Annars är ju det det bästa om hon kan sätta ord på vad som gör att hon blir orolig men det är ju förståeligt om hon kanske inte kan eller vill.
Men det bästa är ju om hon kan berätta om något speciellt har hänt eller om det är något som oroar henne.
Eller om någon annan som personal på förskolan har märkt något på henne eller om hon sagt något där.
Eller andra runt henne.
Är hon som vanligt på förskolan?