• Anonym (Bertha)

Min dotter blir orolig när bonus är här

Håller med inlägg nr 4. Det låter som att TS förväntar sig att flickan ska vara duktig och hjälpa till med bebisen (!) och bete sig "rätt" större delen av tiden. Självklart blir det mer liv och rörelse när treåringen kommer på sina veckor och mer konkurrens. Som sagt är de bara två föräldrar och har man då tre barn så blir det som det blir. 

Men det är ju ett val de har gjort. 

• Anonym (Bertha)
    ugglannn skrev 2023-06-16 11:51:06 följande:
    Detta du skriver har varit min tanke också men what to do? Min sambo kan ju gärna inte strunta i att träffa sitt barn för att mitt barn ska ha det bra och harmoniskt?
    Fast vänta nu. Det är ju inte din sambos fel att ni lever i en bonusfamilj? Det är ju lika mycket ditt ansvar. 

Det måste ju vara ett aktivt val du har gjort, precis som han. 
  • Anonym (Bertha)
    ugglannn skrev 2023-06-16 13:10:13 följande:
    Nej valet är ju bådas men det är min dotter som inte mår bra av detta och hennes hem är här 50% så hon endast har mig som biologisk förälder. Det finns ju ingen annan lösning än att hon fortsätter bo här. Att gå isär är ju inte heller att lösa problemet då vi har ett gemensamt barn och har det bra ihop. Problemen är varannan vecka då bonus är här. Han har ett kärleksfullt hem hos sin mamma som gärna hade haft honom på heltid om hon hade fått så ser väl ändå att lösningen ligger i hur upplägget med bonus ska se ut så alla mår bra. 
    Okej...så du önskade att någon skulle svara att pojken ska vara 100% hos sin mamma för att din dotter mår dåligt. Barnet ska alltså offras för att du har gjort ett felaktigt val som vuxen? 

Tror du på fullt allvar att pojken mår bättre av att bo heltid hos mamma? Eller tänker du att även han kanske behöver en nära och tät relation till sin pappa?

Du tänker nog lite fel här. Du får försöka lösa problemet som det ser ut och inte som du önskar att det vore. Ni har ju själva satt er i den här sitsen och den största förloraren är pojken.
  • Anonym (Bertha)

Klockan är bara 15.30 hörni! Lite väl tidigt för första drinken!

• Anonym (Bertha)

Ytterligare en tråd där TS har en färdig lösning och hoppas att alla svar ska gå på hennes linje.

• Anonym (Bertha)
    ugglannn skrev 2023-06-18 21:29:18 följande:
    Någon som är här halva tiden är inte riktigt 100% del av familjen och den delen som gör att det skaver i familjen. När det bara är vi fyra funkar det utan problem och vi fyra är ju en familj på heltid. 
    Så allt ansvar läggs på en treåring? Moget?
Svar på tråden Min dotter blir orolig när bonus är här