Min dotter blir orolig när bonus är här
ugglannn skrev 2023-06-16 13:10:13 följande:
Nej valet är ju bådas men det är min dotter som inte mår bra av detta och hennes hem är här 50% så hon endast har mig som biologisk förälder. Det finns ju ingen annan lösning än att hon fortsätter bo här. Att gå isär är ju inte heller att lösa problemet då vi har ett gemensamt barn och har det bra ihop. Problemen är varannan vecka då bonus är här. Han har ett kärleksfullt hem hos sin mamma som gärna hade haft honom på heltid om hon hade fått så ser väl ändå att lösningen ligger i hur upplägget med bonus ska se ut så alla mår bra. Menar du att du vill att din sambos son ska bo hos sin mamma?
Att din sambo ska ge upp sin 3 1/2 åring varannan vecka?
Att du ska få ha dina två barn hos dig plus sambo men han ska inte få ha sina två barn utan bara ett?
Nu verkar det som om du bara vill ha din familj men inte din sambo ska få ha hela sin.
Era barn tillhör familjen på lika villkor, du verkar bara vilja bli av med hans son, din bebis syskon, din 5 åring och hans 3 1/2 åring är er bebis syskon lika mycket, din dotter är inte mer syskon eller familj än hans son.
Riktigt dåligt av dig mot din sambo om du försöker få till att hans barn inte ska få vara hos honom varannan vecka.
Ni får ju försöka hjälpa dottern igenom detta, hon är 5 år, det kommer ju inte att var för alltid, hon kommer ju att vänja sig vid honom, just nu är lilla syskonet en bebis, den kommer också att bli 3 1/2 och springa runt och låta.
3 1/2 åringen kanske också är lugnare när han är 5 år.
Ni måste ju jobba för att få i hop familjen, nästa gång kanske det är hans son som mår dåligt av någonting, kanske missar saker som ni gör på veckor utan honom osv.
Hur länge bodde ni hop innan bebisen kom?
Bodde ni inte hop ett tag bara med 5 åringen och 3 1/2 åringen så ni såg hur dom kom överens? eller började detta när bebisen kom?
Din 5 åring kan ju längre fram även tycka att bebisen när den blir större tar tid av dig ifrån henne.
Nu är ni en bonusfamilj och barnen är små, det ska fungera i många år framåt och det måste ni jobba på att få ihop.
Alla barn i familjen är ju lika mycket värda.
3 1/2 åringen kan ju inte avstå sin pappa för din 5 åring blir orolig.
Ta hjälp utifrån om ni behöver, det är inget fel med det.