• Anonym (Mm)

Min dotter blir orolig när bonus är här

Anonym (S) skrev 2023-06-15 21:57:02 följande:

Hon känner kanske av konkurrensen i uppmärksamhet på ett helt annat sätt än med bara småsyskonet. Hon verkar ju söka din uppmärksamhet väldigt mycket när han är där.

Vaddå konkurens i uppmärksamheten? Hon känner sig otrygg runt en unge som skapar oreda och håller på och bråkar hela tiden och vänder sig till den enda tryggheten hon har, dvs hennes mamma.. 
  • Anonym (Mm)
    Anonym (två barns mamma) skrev 2023-06-16 13:52:51 följande:
    Vart står det att det bara är 3 1/2 åringen som skapar oreda och håller på och bråkar hela tiden? Hur är det bara 3 1/2 åringens fel, full fart ja, konflikter mellan barnen, är det bara den enas fel?
    Syskon, bonus syskon, barn i den åldern kan ju naturligtvis stöka med varandra.
    Pojken är också 3 1/2 år, alltså inte speciellt stor och påverkas också naturligtvis precis som 5 åringen av att dom har blivit en bonusfamilj och fått ett nytt syskon, är det bara 5 åringen som får reagera på det? han reagerar väl också.
    Han får också byta hem varannan vecka, hans pappa har också ett annat barn boende hos sig mer han han och fått nytt syskon, bägge har både fått ett nytt syskon och ett bonussyskon, klart dom reagerar. 
    Det här något dom vuxna behöver jobba på.

Så här står det:

Under veckan då bonussonen är här är det helt annorlunda. Min dotter blir annorlunda, mer grinig/ledsen och typ stressad (?). Det är full fart om dagarna och en del konflikter barnen emellan.
    Nej SÅHÄR är det Det står...

Allting fungerar fint och lugnt hela dagarna.. Tills bonussonen kommer. Då blir det full fart om dagarna och en del konflikter uppstår.. 

Det betyder att allting fungerar fint tills bonussonen kommer.. Det är alltså otryggt då och ingenting som dottern tycker om..
  • Anonym (Mm)
    Anonym (två barns mamma) skrev 2023-06-16 14:18:03 följande:
    Absolut att dottern blir orolig men det står inte att 3 1/2 åringen är den som är den som själv skapar oreda och bråkar som du skriver. Det står konflikter mellan barnen och att dottern blir sur och irriterad, varför skulle inte 3 1/2 åringen också kunna bli det?

Asså vad snackar du om?

Det står såhär....
    1.. Allting fungerar jättebra tills...
    2... bonussonen kommer över, då brukar det bli lite bråk och så.. 

Vilken stor förändring sker i vardagen mellan 1 och 2, och vad är det du inte klarar av att förstår?

Sitter du och försöker skydda en as bråkig son, som du inte har en aning om han håller på och bråkar med henne eller nått? 

• Anonym (Mm)
    Anonym (två barns mamma) skrev 2023-06-16 14:18:03 följande:
    Absolut att dottern blir orolig men det står inte att 3 1/2 åringen är den som är den som själv skapar oreda och bråk.
    Han kanske går in i hennes rum och har sönder hennes saker och ritar på hennes golv.. Och det skulle inte du ha någon jäkla aning om...
  • Anonym (Mm)
    Anonym (Mm) skrev 2023-06-16 14:30:10 följande:
    Han kanske går in i hennes rum och har sönder hennes saker och ritar på hennes golv.. Och det skulle inte du ha någon jäkla aning om...
    Och det värsta utav allt då det är att Mamman kanske bara tittar på och gör som du här skyddar honom?

Och det är ett rätt lustigt fenomen, för det verkar vara svårt för just svenska kvinnor att tänka lika långt.. Detta är någonting du kan observera till och med i djurriket.. Tänk på apa eller hund... 

Där föräldern går och plockar bort den som håller på.. Och sen får den leka en stund på eget håll.. Det ser jätteskoj ut, för först är ungen våldsam och taskig mot någon, sen blir den bortplockad av föräldern en stund och struttar runt jätteglad som en liten idiot.. Ingen aning om att han ens skulle ha gjort något..

Men dagens föräldrar verkar lite för lata.. Så dom tycker ungen ska få fortsätta hålla på att trakassera någon. Vet inte om det är Svenskt fenomen eller nått? 

Men annars, gör som hunden och ta skitungen och ut och gå.
  • Anonym (Mm)

Det är liksom viktigare för dagens kvinnor vilken ton någon har, än att hon själv ska lyckas göra rätt någon gång. 

• Anonym (Mm)
    Anonym (två barns mamma) skrev 2023-06-16 14:42:26 följande:
    Vad är det för ton du har!
    Vad är det här med ton som du håller på att snacka om? Har jag ens skrivit något...?
  • Anonym (Mm)
    Anonym (det) skrev 2023-06-16 14:50:39 följande:
    Hittar du på ett litet eget scenario här för dig själv i tråden? För det du skriver här har ju absolut inget med tråden att göra. 
    Jag sitter och berättar hur sånt här fungerar i övriga delar av världen, i djurriket bland annat. 

Det är bara TS som kan veta ifall detta på något sätt råkar vara sant. Och då har hon några tips där hon kan använda sig utav! 
  • Anonym (Mm)
    Anonym (två barns mamma) skrev 2023-06-16 14:52:34 följande:
    Men jösses vad du brer på.
    Jaha nu är det mamman till 3 1/2 åringen  fel att ts dotter mår dåligt och är orolig!
    Ja jo, brer jo, massa SMÖR! 

Nej det är inte TS jag skyller på, utan dom flesta av er andra.. Du vet kvinnor utan ryggrad, som inte har förmågan att skydda sina barn. 

Det är du som vill att det ska se ut som att det inte är dig utan TS som vi diskuterar. 
  • Anonym (Mm)
    Anonym (två barns mamma) skrev 2023-06-16 14:52:34 följande:
    Vad var ditt förslag till vad dom skulle göra?
    har du något tips till ts?
    Skrev där, gör som hundarna och lyft bort eran nya lilla valp.. Detta borde egentligen göras av pappan. Så TS inte känner att hon "ska göra bort sig" inför sin nya.. 

Han behöver inte vara inne på hennes rum och bråka om han är tre bast.. Han kan sitta ute i tv rummet eller vara ute i trädgården med er andra. 
  • Anonym (Mm)
    Anonym (två barns mamma) skrev 2023-06-16 15:04:40 följande:
    Håll dig till tråden.
    Har hållt mig till tråden.. Gett bra tips hela tiden.. Du har inte märkt det, för du har istället försökt att tjafsa och hitta argument som du kan kasta runt dig bara.. Men tar du en titt på konversationen igen så är det är inte direkt som att du har lyckats styra något alls. Du fick skälla lite bara... Ruff Ruff!
  • Anonym (Mm)
    Anonym (två barns mamma) skrev 2023-06-16 15:06:49 följande:

Ok såg ditt svar om hundar efter att jag postat mitt så du behöver inte påpeka det.

Jodå, och det kommer jag fortsätta att göra. Lugna ner dig nu, och ta en liten kaffepaus!
  • Anonym (Mm)
    Anonym (två barns mamma) skrev 2023-06-16 15:20:03 följande:
    Ruff Ruff tillbaka till dig!
    Nu har jag inte tid att hänga här längre, har annat att göra!
    T ex vara med mina barn som jag skiter i vad dom gör eftersom jag är så himla lat då jag är en svensk mamma.  Ruff Ruff!
    Haha!<3  Bra där!
Svar på tråden Min dotter blir orolig när bonus är här