Inlägg från: MajamedKos |Visa alla inlägg
  • MajamedKos

Bruna flytningar i början av graviditeten

Hej, jag håller på att bli galen av alls sökande. 

Undrar om någon haft bruna flytningar i början av sin graviditet som sedan slutat lyckligt med bebis?

Jag och min sambo har nu försökt bli gravida i ett par månader. Brukar normalt ha en cykel mellan 26-28 dagar. Är på dag 27 nu. Testade positivt på ägglossningstest 3/6. 9/6 fick jag en väldigt ljusrosa klumpfri flytning. Misstänkte nidblödning. Efter det har jag dock haft sparsamma bruna flytningar. Hade dessa i tre dagar, kom endast pyttelite i trosorna eller när jag torkar mig. Har även haft molande värk i nedre delen av magen samt ryggslutet. Hade sex igår och då kom färskt rött blod, tänkte att mensen kommit igång då den bör göra det snarast (dag 27 i cykeln). Blödningen upphörde dock fort och idag har jag endast haft bruna små flytningar igen, dock mörkare än tidigare. Ingen mer molvärk idag. 

Har även upplevt kraftigt illamående vid en dag då jag nästan kräktes, känner mig mer yr än vanligt (medveten om att detta kan vara inbildning).

Min kropp och hjärna spelar mig ett spratt. Vad tror ni, är  detta mens eller kan det var en graviditet? 

• Svar på tråden Bruna flytningar i början av graviditeten
  • MajamedKos
    HejsanJenny skrev 2023-06-15 08:44:01 följande:

Ta ett test! Rekommenderar ej RFSUs tester, clearblue digitala tycker jag är mest att lita på. Jag har både dåliga och bra (eller ja, neutrala) erfarenheter av bruna flytningar i tidigt graviditet. 

Ja jag får väl göra det. Bara rädd att bli bevsiken, falsk förhoppning är nästa bättre.. Vill du utveckla mer om dina ?dåliga? erfarenheter av bruna flytningar? 
  • MajamedKos
    Cykelhjul skrev 2023-06-15 13:41:37 följande:

Jag hade både nidblödning sen bruna flytningar fram till BIM. Sedan en blödning strax efter BIM och sedan en blödning i slutet av v12 (jag är i v15 nu)

Så visst kan man ha bruna flytningar och blödning i början av en graviditet. Men ska tillägga att jag brukar blöda/bruna flytningar innan mensen så det behöver ju inte vara ett tecken heller. Du borde väl snart kunna ta ett test?  // Skrattande

Okej va skönt att höra! Tack för svar! Jag brukar också få bruna flytningar några dagar innan mensen men tyckte det var märkligt eftersom det började med en ljusrosa blödning redan tio dagar innan bim och fortsatt varje dag utan varken mer eller mindre (förutom vid sex då en röd blödning kom då). Tänker att jag testar mig på söndag om mensen inte kommit, så himla nervöst bara, jobbigt att bli besviken månad efter månad.

Hoppas allt går fint för dig med fortsatt graviditet! 😊
  • MajamedKos
    Cykelhjul skrev 2023-06-15 14:57:21 följande:
    Jag känner igen det där, det är jätte jobbigt att bli sådär nedstämd gång efter gång.  Men Jag håller tummarna för dig att det är ett pluss på stickan. Uppdatera tråden sånafall! Skrattande

Tack så jätte mycket {#emotions_dlg.flower}
    Fick precis en ganska stor brun blödning, känns som att detta inte går åt rätt håll.. har tidigare bara varit lite på pappret eller i trosorna men nu ändå lite större än en femma,
    möekbrunt? 😩
  • MajamedKos
    HejsanJenny skrev 2023-06-15 16:44:54 följande:
    Förstår det! Skulle ändå rekommendera att ta ett test om det är så att din mens är beräknad typ nu. ❤️ Med min dotter (idag tre år, pigg och frisk som en nötkärna) hade jag regelbundna blödningar under första hela trimestern. Alltid garanterat efter sex. Det var oerhört ångestladdat tillslut att gå på toa för jag var alltid beredd på att det skulle vara blod på pappret. På morgonen var det ofta brunt blod som kom ut. Idag är jag gravid i vecka 31 och har inte haft några blödningar alls, men har fått ett antal missfall mellan graviditeterna. Någon gång har jag fått ett plus på dagen som mensen är beräknad endast för att vakna dagen efter med blödningar som gått från bruna till röda och sedan slutar i missfall några dagar senare. Jag håller tummarna för dig. Lycka till! 

Ja jag får väl göra det. Tycker dock att flytningarna blivit mer nu under eftermiddagen. Blödde du mycket åt gången under din graviditet med dottern eller bara på pappret? 

tack för lyckönskningarna ❤️ 

• MajamedKos

Nu kom mensen och mensvärk från helvetet? Ingen bebis denna månad heller då med andra ord. Blir galen av detta, kroppen spelar mig verkligen ett spratt. Nu har jag haft bruna flytningar i 7 dagar och ju mens. När bör man räkna mensens start ifrån? Dagen då det kommer rikligt och rött blod eller även de bruna flytningarna? Känns omöjligt att veta när ägglossning kommer ske.. 😔

Svar på tråden Bruna flytningar i början av graviditeten