• Anonym (?)

Informationsplikt barn

Anonym (Hennk) skrev 2023-06-14 11:59:01 följande:

Är just det där med vaccination och vårdbesök. Båda går ju på kontroller för viss ärftlig sjukdom, vi har ju varit med båda fram till pandemin då blev det förbjudet. Då har vi alltid pratat om det i telefon eller i soffan på kvällen.

Är just det där med vaccin också, eller sånt som om de är typ sjuka och är hemma från skolan nära inpå nan jag ska ta dem. Har man suttit och planerat att kanske åka och bada i helgen och så lämnar mamman två febriga barn på fredag eftermiddag, inte så att man jublar. 

Som sagt, jag hade tyckt det underlättade att få nån slags information då och då. Jag var väldigt givmild i början och berättade, skickade bilder och hade mig. hon har aldrig skickat bilder, det man ser är det som dyker upp på hennes sociala medier.

Varför får du inte information direkt från vården? Är barnen över 13? Om inte så kan du logga in och agera för barn och uppdatera dina uppgifter så att du får alla aviseringar.

• Anonym (?)
    Anonym (?) skrev 2023-06-14 12:14:11 följande:

Varför får du inte information direkt från vården? Är barnen över 13? Om inte så kan du logga in och agera för barn och uppdatera dina uppgifter så att du får alla aviseringar.

Glömde svara på frågan. Såvitt jag vet finns ingen plikt att informera den andra föräldern om något alls  Däremot är det ditt ansvar som förälder att se till att själv hålla dig informerad.
Svar på tråden Informationsplikt barn