• Aquasin

Alla känslor försvinner..någon med erfarenhet?

Hej. Lite sammanfattade tankar och frågeställningar nedanför, det är ingenting du behöver svara på, om det inte är så att du vill. 

Ta din tid och reflektera över dig och din relation och dina känslor. Vad är orsaken till att du tvivlar? 

Är det pga din depression eller kan du komma på något underliggande problem som du tryckt bort under en längre tid? Upplever du att dina behov blir mötta i din relation/livet utanför din relation? Är detta tillfälliga tankar eller är det något du känt under en längre tid? 

Finns det saker i ditt liv du är medveten om som tynger ner dig? Isåfall kan det vara värt att rannsaka och göra sig av med det, steg för steg.

Jag tror starkt på att jobba igenom sina känslor, även om det är tungt, jobbigt, smärtsamt. Psykologhjälp är något jag varmt rekommenderar. Ett safe space där du får hjälp att utforska dina känslor och få vägledning längs vägen. Släng iväg ett meddelande på 1177, eller testa en online psykolog. MIND finns, t.ex. Det är lätt att fastna i ens egna huvud, och det är inte säkert att man får svar, utan lätt att det uppstår mer frågetecken än svar. 

Prata och kommunicera med din partner, du behöver kanske inte specifikt behöver säga att du tvivlar, men att du är i en svacka nu, berätta för din partner vad du behöver. Glöm inte heller bort att vara snäll mot dig själv.

Ta tid att pyssla om dig själv. Jag tror och vet från egen erfarenhet att det är viktigt att hitta något man tycker är kul och mår bra av, en hobby man kan göra hemifrån eller ute bland folk, träning, meditation, eller bara något så enkelt som att köra en ansiktsmask nån gång i veckan. Något jag lärde mig under min depression, (inte helt ute ur den men jag kämpar på) som var otroligt svårt, var att jag var tvungen att sätta mig själv först. Fråga dig själv; Vad behöver jag? Vad behöver jag tillföra i mitt liv som jag vet att JAG skulle må bra av? 

En depression förvränger lätt ens perspektiv av verkligheten och ens känslor. Ge dig själv tid och utrymme att jobba igenom dina känslor utan att göra förhastade beslut gällande din relation.

Viktigt att dina val är i linje med dina äkta känslor och värderingar.

Prata med vänner, familj, eller oss här. Du är stark, du är absolut inte ensam, allt kommer att bli bra, allt kommer att kännas bättre, även om det inte känns så just nu. Du kommer ta dig igenom detta. Jag hejar på dig! ❤️ 

Svar på tråden Alla känslor försvinner..någon med erfarenhet?