• Stjärnskottet

Familjeliv vs Flashback

Jag tycker båda sajterna lider av exakt samma problem, och det är maktmissbrukande moderatorer. Det är VÄLDIGT mycket personlig tolkning. T ex på Familjeliv så tenderar väldigt mycket att tolkas som "kränkande" eller "trollande", trots att det inte var syftet.

På Flashback tenderar VÄLDIGT mycket att tolkas som "trams" eller "off topic" så fort en moderator personligen inte gillar tråden.

Flashback har dock en enorm fördel då man faktiskt kan kontakta moderatorerna om diskutera med dem, medan på Familjeliv så är alla moderatorer anonyma och det är omöjligt att ifrågasätta deras beslut. På Flashback kan man dessutom ta ärendet till ett särskilt delforum om en enskild moderator beter sig svinaktigt.

Plus för Familjeliv är att det finns färre degenerates här. Flashback är känt som Sveriges kloak, och det finns otroligt många vidriga människor där. Man kan inte heller vara anonym på Flashback, så alla vet hela tiden vem som skriver vad.

Både FL och FB var större innan sociala medier kom, men FL och FB är väl Sveriges två största forum idag. FL är dominerat av kvinnor och FB är dominerat av män.

Vilket forum gillar ni bäst?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Familjeliv vs Flashback
  • Anonym (Många_år)
    Stjärnskottet skrev 2023-06-11 11:17:05 följande:
    Så är det. Moderatorerna på det här forumet har extremt svårt att hålla sig opartiska. Har du feministiska åsikter kommer du alltid undan, även om du förolämpar folk ganska grovt.
    Ja, det är uppenbart att det är så, och i synnerhet för oss män som varit med och läst på forumet i flera år.

• Anonym (Många_år)
    Anonym (te5te) skrev 2023-06-11 11:18:29 följande:
    Inte ett dugg träffad, ogillar dock starkt människor som du.
    Definiera vad du tänker på när du säger "Människor som du".

• Anonym (sådär)
    Anonym (Många_år) skrev 2023-06-11 11:18:56 följande:
    Ja, det är uppenbart att det är så, och i synnerhet för oss män som varit med och läst på forumet i flera år.
    Varför hålla till på ett forum som behandlar dig så illa? Det säger ju mer om dig än om forumet. 
  • Stjärnskottet
    Anonym (Många_år) skrev 2023-06-11 11:18:56 följande:
    Jag är inte man, men jag är inte feminist heller. Moderatorerna här har en egendomlig syn på moral. Folk kan prata kissex, men publicerar du en bild på en halvnaken kropp är det helt plötsligt kränkande.
  • Anonym (57 varieties)

En väsentlig skillnad mellan forumen är att Flashback är så ofantligt mycket större än Familjeliv. Det är som att jämföra Åmål med NYC.

• Anonym (Många_år)
    Anonym (sådär) skrev 2023-06-11 11:22:10 följande:
    Varför hålla till på ett forum som behandlar dig så illa? Det säger ju mer om dig än om forumet. 
    För att det idag endast finns två stora internetforum med många diskussionsämnen/kategorier, Flashback och Familjeliv, och eftersom urvalet är så litet, så bör alla få komma till tals i dessa forum. Jag försöker verka för att det ska bli så även på FL.

• Meddelande borttaget
  • Stjärnskottet
    Anonym (te5te) skrev 2023-06-11 12:00:18 följande:
    En patetisk liten pojke som är förklädd till en man. 
    Nu ska vi se om moderatorerna tar bort den här elaka förolämpningen och bannar användaren för en dag.
  • Anonym (Många_år)
    Du får vara mer beskrivande. Vad är det som gör att du ser mig som en "patetisk liten pojke". Glad att bli kallad pojke dock.

• Anonym (Abc)
    Tala inte med hat i munnen please. 
Svar på tråden Familjeliv vs Flashback