Inlägg från: Anonym (Många_år) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Många_år)

Familjeliv vs Flashback

Anonym (Luke) skrev 2023-06-11 09:21:28 följande:
    Tycker moderatorerna på Familjeliv tar bort för få inlägg faktiskt. Om det är något som stört mig så är det att man låter vissa användare komma undan med personangrepp och ibland tar parti. Min känsla är att detta beror på var moderatorn själv står i sakfrågan som diskuteras.

Om två bråkar. Så radera bådas inlägg och ge båda 1 dags avstängning.

Annars tycker jag att moderaterna i allmänhet sköter sig bra. Det är trots allt ideellt arbete.
    Och det är främst ett gäng kvinnor med ganska starka feministiska åsikter som kommer undan med vad de än hasplar ur sig. Och så har det varit på forumet i många år, medan den som bara försvarar sig anmäls och får inlägget borttaget.

• Anonym (Många_år)

Jag tycker det är bra att det finns forum som Flashback där det faktiskt är högt i tak. Man blir faktiskt mer motiverad att hålla en sansad ton när man vet att inte någon som känner sig kränkt av ett inlägg/ en kommentar, kommer att ha makten att få bort den genom att anmäla den. Det är ofta förekommande här och jag tycker att det borde vara lite högre i tak för män på forumet, för även om det är ett forum för småbarnsföräldrar mest, så är det ändå det enda stora debattforumet som är kvar vid sidan av Flashback, och alla bör få komma till tals, även de som inte har feministiska åsikter.

• Anonym (Många_år)
    Anonym (te5te) skrev 2023-06-11 11:15:31 följande:
    Vilket skitsnack. 
    Nej det är dagens sanning, och flera här vet om detta. Någon som kände sig träffad?

• Anonym (Många_år)
    Stjärnskottet skrev 2023-06-11 11:17:05 följande:
    Så är det. Moderatorerna på det här forumet har extremt svårt att hålla sig opartiska. Har du feministiska åsikter kommer du alltid undan, även om du förolämpar folk ganska grovt.
    Ja, det är uppenbart att det är så, och i synnerhet för oss män som varit med och läst på forumet i flera år.

• Anonym (Många_år)
    Anonym (te5te) skrev 2023-06-11 11:18:29 följande:
    Inte ett dugg träffad, ogillar dock starkt människor som du.
    Definiera vad du tänker på när du säger "Människor som du".

• Anonym (Många_år)
    Anonym (sådär) skrev 2023-06-11 11:22:10 följande:
    Varför hålla till på ett forum som behandlar dig så illa? Det säger ju mer om dig än om forumet. 
    För att det idag endast finns två stora internetforum med många diskussionsämnen/kategorier, Flashback och Familjeliv, och eftersom urvalet är så litet, så bör alla få komma till tals i dessa forum. Jag försöker verka för att det ska bli så även på FL.

• Anonym (Många_år)
    Anonym (te5te) skrev 2023-06-11 12:00:18 följande:
    En patetisk liten pojke som är förklädd till en man. 
    Du får vara mer beskrivande. Vad är det som gör att du ser mig som en "patetisk liten pojke". Glad att bli kallad pojke dock.

• Anonym (Många_år)
    Stjärnskottet skrev 2023-06-11 11:25:03 följande:
    Jag är inte man, men jag är inte feminist heller. Moderatorerna här har en egendomlig syn på moral. Folk kan prata kissex, men publicerar du en bild på en halvnaken kropp är det helt plötsligt kränkande.
    Jag å min sida undrar om det är samma kvinnor som i tråd efter annan uttrycker sin bitterhet mot män som postar bilder i trådar med "Intima bilder". Det visar ju i så fall på vilka dubbelnaturer de är.

• Anonym (Många_år)
    Anonym (te5te) skrev 2023-06-11 14:55:55 följande:
    Du är en incel.

Samt ännu mer patetiskt att som vuxen man blir glad över att bli kallad för pojke. 
    Visar bara på hur omogen du är. 
    Här haglar minsann skällsorden, vilket bara bekräftar vad jag skev. Ser du inte det själv?

• Anonym (Många_år)
    Stjärnskottet skrev 2023-06-11 15:29:54 följande:
    Flashbacks moderatorer älskar dock att ta bort trådar de själva inte gillar med hänvisning till OT eller trams.
    Sant. Ibland får man inte ens en förklaring till varför tråden papperskorgades. De menar att inläggen ska vara av "kvalitet framför kvantitet", och de är ganska skitnödiga när det gäller vad som för dem klassas som OT och trams. På FL kan trådar spåra ur och bli hur Off-topic som helst utan åtgärd.

• Anonym (Många_år)
    Anonym (Oense) skrev 2023-06-11 17:31:10 följande:
    Delar inte den uppfattningen utan menar att båda har högerdominans i inläggen. 
    FL har ingen högervridning, tvärtom. Det finns en del SD- och högermänniskor som är som mest aktiva i de politiska trådarna, men de är få jämfört med motsatta sidans sympatisörer, som helt klart dominerar forumet.

• Anonym (Många_år)
    RaYzLeR skrev 2023-06-11 17:22:44 följande:

Man kan visst vara anonym på Flashback! Ingen behöver veta vem man är. Man får dessutom skapa flera konton om man vill diskutera känsliga saker.

Ja, fast du får inte diskutera i samma ämne med olika konton.

Svar på tråden Familjeliv vs Flashback