2;
Jag; Först lite bakgrundsinformation! Inställningen är fantasy senmedeltida. Du är en ung vuxen. Du är mellanbarnet av fem av Lady Farya som är handelsråd till härskaren över staden Virdandis. Staden ligger i hjärtat av nationen Talahee, vid en stor flod. Landet ligger långt norrut. I norr och öster finns bara hav, som fryser under vintern. I söder ligger The Great Ironoak Woods, en tät skog befolkad av älvor, troll och dragonlingar. En enda väg leder genom skogen till där människor bor. Väster om Talahee finns en stor bergskedja, mestadels befolkad av dvärgar, troll och elverklanen Rion. Du föddes i sommarmånaden Hamaethir, månaden efter sommarsolståndet. Ditt folk tror på en pantheon av gudar, av vilka en valde dig att favorisera vid födseln. Den guden var Soberus, guden för helande. Du har en älskare/pojkvän, en alvman som heter Irestor. Beskriv ditt fysiska utseende och ditt barndomsrum för mig
gpt: Jag är Auriel, en ung vuxen alv från staden Virdandis i den norra nationen Talahee. Som en alv har jag en ljus och eterisk skönhet, med långt, flödande gyllene hår som faller nerför min rygg. Mina ögon skimrar i en nyans av djupt smaragdgrönt, vilket återspeglar visdomen och lugnet i mitt alverarv. Min hud är slät och blek, i likhet med månskenet självt.
Byggnadsmässigt har jag en mager och smidig kroppsbyggnad, ett bevis på alvens nåd och skicklighet. Jag är cirka sex fot lång och har en smidig ram som gör att jag kan röra mig snabbt och tyst, egenskaper som ofta förknippas med min sort. Jag bär de spetsiga öron som är karakteristiska för alver, ett tecken på vår koppling till naturen.
Mitt sovrum återspeglar min alvkänslighet och kärlek till naturen. Rummet är utsmyckat med delikata gobelänger som visar scener av frodiga skogar, fridfulla vattenfall och stjärnklara himmel. Väggarna är målade i mjuka jordnära toner, som kompletterar värmen från trämöblerna som fyller utrymmet. En bekväm himmelssäng med invecklade sniderier står i ett hörn, prydd med mjuka, lyxiga sängkläder i nyanser av grönt och guld.
Nära fönstret inbjuder ett litet skrivbord med fina rullar och fjädrar till kreativ inspiration. På väggarna visar hyllor olika böcker och rullar om örtläkemedel, helande konst och alvens historia, som visar upp min hängivenhet till Soberus, helandegudens lära. Ett livfullt utbud av läkande örter och växter är noggrant arrangerade i krukor och vaser, som ger rummet en lugnande doft.
Mjukt solljus filtrerar genom genomskinliga gardiner, kastar ett mjukt sken på rummet och skapar en atmosfär av lugn och stillhet. Luften är ofta fylld av fjärran melodier från fåglar och det mjuka prasslet av löv, en påminnelse om skönheten i den naturliga världen som resonerar djupt i min alvanda.
Det är i denna oas av frid och eftertanke som jag finner tröst och förbereder mig för de utmaningar som ligger framför mig, både som barn till Lady Farya och som en hängiven healer som gynnas av Soberus.
Bing: Jag är Auriel, en manlig alv från Virdandis-klanen. Jag har ljus hy, långt silver hår och klargröna ögon. Jag är smal och graciös, med spetsiga öron och ett känsligt ansikte. Jag bär enkla men eleganta kläder, mestadels i nyanser av blått och vitt. Jag har ett silverhänge runt halsen, en gåva från min älskare Irestor. Den är formad som en halvmåne och har en liten rubin i mitten.
Mitt barndomsrum ligger på övervåningen i vår familjevilla, med utsikt över floden. Det är rymligt och mysigt, med en stor säng, en öppen spis, ett skrivbord och en bokhylla. Väggarna är dekorerade med målningar av landskap och scener från alvhistorien och mytologin. Fönstren har gardiner av siden och spets som släpper in det naturliga ljuset. Jag har några personliga tillhörigheter i mitt rum, som en träflöjt, en läderjournal och en samling torkade blommor. Jag spenderar ofta tid i mitt rum, läser, skriver eller spelar musik.