• Tecum

Jag lät bottarna rollspela och översätta för att testa deras kreativa förmåga

Intressant! Botarna är pålästa, den saken är klar. Även om jag tycker att gpt är lite väl svamlig men ändå den som är mest författarlik.

Det jag undrar är när den första bestsellern skriven av en bot kommer ut?
    Eller är den redan ute...?

• Tecum
    Aniiee skrev 2023-06-09 16:37:05 följande:
    Ja, gpt är lite svamlig.... just you wait....

De är redan ute. Det finns en uppsjö av självpublicerade böcker på Amazon och andra ställen skrivna helt eller delvis av chatgpt.
    Ja det var värst! Många högstämda känslor, adjektiven står som spön i backen men frågan är om berättelsen kommer någonstans?
    Jag hade tröttnat på att läsa en bok av gpt.

Jag tänkte mest på någon bok skriven av en chatgpt men där en mänsklig författare publicerar den som sin.

Vem får royalty när en bot skriver böcker?
  • Tecum

Haha, gpt överträffar sig själv, "det mjuka ljudet av mina steg ekar i korridoren"...

Men jag är också djupt imponerad - och lite förfärad. Så lätt det är att skriva en bok om man behärskar den nya tekniken. Bottarna gör allt det tråkiga, transportsträckorna. Själv skriver man vass dialog och vissa centrala partier, om ens det behövs.

Riskerar inte yrket författare att tappa rejält i status?

Svar på tråden Jag lät bottarna rollspela och översätta för att testa deras kreativa förmåga