-
-
Svar på tråden Tidig vattenavgång vecka 17
-
Mycket konstigt, jag har gått igenom inställningarna, men hittar inget jag kan ändra på, och då har jag ändå mailats med andra medlemmar. Hur har det gått för dig med plusset? Det har varit tuffa veckor men den största chocken var igår, vatten har fyllts på, därför som jag blivit rundare igen och känner starka fosterrörelser. Vi fick 2 veckor på oss inför nästa kontroll...Natalina1451 skrev 2024-01-11 07:12:52 följande:När jag trycker på ditt namn så kommer det upp ?den här medlemmens presentation är privat? så jag kan inte trycka på dig heller. Men jag har tidigare fått meddelande ifrån en annan här på familjeliv, förvisso år 2018 men jag har inte ändrat något sen dess och hittar inte hur man ändrar sina inställningar heller 🙈 det borde fortfarande funka
-
Zaro skrev 2024-01-12 13:25:43 följande:Mycket konstigt, jag har gått igenom inställningarna, men hittar inget jag kan ändra på, och då har jag ändå mailats med andra medlemmar. Hur har det gått för dig med plusset? Det har varit tuffa veckor men den största chocken var igår, vatten har fyllts på, därför som jag blivit rundare igen och känner starka fosterrörelser. Vi fick 2 veckor på oss inför nästa kontroll...
Oj vad spännande, det låter ju kanske lite lovande?
var hade vattnet tagit vägen förut? Är det hål på hinnan eller misstänker man något med njurarna hos bebis?
-
Med min graviditet så vet jag inte det känns som världens jobbigaste bergochdalbana, jag har haft en liten blödning förra veckan och sen i måndags och även imorse 😵?💫 usch det enda jag gör är o springa på toaletten och kolla om jag blöder.. graviditetstesten stiger dock fortfarande så håller väl desperat fast vid det.
-
Tydligen är han helt frisk, vilket vi verkligen inte trodde, utan den övre fosterhinnan har spruckit och de tror och hoppas den kan läka.Natalina1451 skrev 2024-01-12 13:42:15 följande:
Oj vad spännande, det låter ju kanske lite lovande?
var hade vattnet tagit vägen förut? Är det hål på hinnan eller misstänker man något med njurarna hos bebis?
Vilken berg- och dalbana! Har du gått på något vårdbesök ännu? -
Zaro skrev 2024-01-14 19:33:02 följande:Tydligen är han helt frisk, vilket vi verkligen inte trodde, utan den övre fosterhinnan har spruckit och de tror och hoppas den kan läka.
Vilken berg- och dalbana! Har du gått på något vårdbesök ännu?Åh vilka fantastiska nyheter! vad glad jag blir för er skull.
jag har inte läkarbesök inbokat förrän tisdag nästa vecka så det är ju en evighet kvar 😵?💫
-
Då kan vi fortsätta följas åt! Vårt nästa besök är nästa torsdag!Natalina1451 skrev 2024-01-15 11:37:43 följande:
Åh vilka fantastiska nyheter! vad glad jag blir för er skull.
jag har inte läkarbesök inbokat förrän tisdag nästa vecka så det är ju en evighet kvar 😵?💫
-
på ultraljudet igår så kunde man se en fosterstruktur som mätte 6+3 vilket stämmer något sånär med ägglossning. hjärtat slog på fint.
hur går det för er Zaro? -
Åh vad skönt, grattis! Visste inte ens att man kunde se hjärtat före vecka 8 så det måste ju vara ett bra tecken. Hur känns det?Natalina1451 skrev 2024-01-24 09:58:33 följande:
på ultraljudet igår så kunde man se en fosterstruktur som mätte 6+3 vilket stämmer något sånär med ägglossning. hjärtat slog på fint.
hur går det för er Zaro?
Vi ska på ultraljud imorgon för att se hur mycket fostervatten det finns. Antar att vi kanske får en prognos och fler besök inbokade. -
Jag vet inte jag är bara livrädd, har sån sjuk oro i kroppen helatiden. försöker o bara låta tiden gå, Men det är lättare sagt än gjort ..
hoppas det ser fint ut imorogn, ni kommer säkert få ultraljudskontroller inbokade varannan vecka och ctg mätning veckorna emellan så det finns en kontroll varje vecka. Så har jag haft i graviditeterna innan dessa två då mina tre barn fötts. De första två var tillväxthämmade och alltså små för tiden Då de föddes. 3an föddes liten men precis inom gränsen för vad som räknas till normalt 😊 -
Förstår det! Kan du få tillgång till samtalsstöd?Natalina1451 skrev 2024-01-24 14:13:01 följande:
Jag vet inte jag är bara livrädd, har sån sjuk oro i kroppen helatiden. försöker o bara låta tiden gå, Men det är lättare sagt än gjort ..
hoppas det ser fint ut imorogn, ni kommer säkert få ultraljudskontroller inbokade varannan vecka och ctg mätning veckorna emellan så det finns en kontroll varje vecka. Så har jag haft i graviditeterna innan dessa två då mina tre barn fötts. De första två var tillväxthämmade och alltså små för tiden Då de föddes. 3an föddes liten men precis inom gränsen för vad som räknas till normalt 😊
Varför får man det så att säga?