Natalina1451 skrev 2024-01-09 10:51:15 följande:
Ja den 24/10 gick mitt vatten följt av värkar, men de stannade av sig själv. när jag kom in på gynakuten så hade jag stigande infektionsvärden så jag blev inlagd till man kunde se att missfallet var fullföljt. Det kom inte igång av sig själv igen dock och läkarna var rädda för sepsis så jag fick ta mifegyn på natten till Den 25 och cytotec-behandlingen började på morgonen den 25/10, jag tål inte morfin så hade ingen smärtlindring annat än Alvedon. rekommenderar det inte, utan be om allt dom har om du behöver. Min lilla bebis kom samma dag 15:45 hon var helt perfekt. jag fick många komplikationer efter som började Med att moderkakan fastnade, jag blödde sedan jättemycket och fick åka in för en Ny ?abort/efterbehandling? efter 3 veckor som inte hjälpte och tillslut den 1/12 hade jag förlorat så mycket blod så man fick göra en akut skrapning. jag rekommenderar att ni kontaktar ert försäkringsbolag om ni har sjuk/olycksfallsförsäkring eller gravidförsäkring och ser om ni kan få krisbehandling. Jag har inte lyckats ta mig dit ännu men jag skulle nog verkligen behöva det. Det mitt försäkringsbolag (trygghansa) hade att erbjuda mig var 10 behandlingstillfällen hos en psykolog som dom står för.
jag har för en dryg vecka sedan plussat igen och är gravid just nu, men har lite små blödningar så förväntar mig ett missfall igen tyvärr. Det är inte lätt att vara gravid igen efter den här förlusten, jag har extrem ångest och gråter mycket blandat med sömnsvårigheter.
Om du undrar något mer är det bara att fråga ❤️
Tack för att du delar med dig Natalina och jag är väldigt ledsen för din skull att du varit med om detta och dessutom haft sådan otur i processen. Du låter väldigt stark tycker jag och jag hejar verkligen på dig. Jag kan fatta att du är väldigt nojig nu i och med ditt plus, de flesta gravida är ju oroliga och i ditt fall har du ju rätt nyligen varit med om något alla inte ens behöver uppleva. Finns det ingen gratis samtalshjälp via din kommun? Jag antar att det är svårt att hoppas allt för mycket, men samtidigt finns det många gravida med blödningar som får friska barn. När började ni försöka igen? Har vården gett grönt ljus så att säga? Vad var det för infektionsvärden de såg hos dig förresten?
Jag har mycket att dela med mig av, jag ska utveckla det sedan om du vill, vi fick detta besked den 27 december och det definitiva 29 december så det har varit mycket tankar och oro men vi har ju landat allt mer. Däremot har ju det värsta så att säga inte hänt ännu.