Alsox skrev 2023-06-09 07:07:15 följande:
#10 clearblue test idag visar återigen svagt pos vad jag uppfattade det som först, de 5 andra testerna däribland clearblue digital ?ultratidigt? höll inte med. Fattar inte hur de får säljas, man får ju upp förhoppningarna när man ser det där strecket å sen går det rakt åt skogen.
Jag har inte tempat äl, hur gör man det? Jag gick på såna ägglossningstester när strecket var som starkast (mån 29/5). Min senaste mens började den 15/5. Jag är dålig på att hålla koll men min cykel brukar vara ganska exakt en månad.
Jag förstår att det känns otroligt tråkigt och frustrerande att få upp förväntningarna. ❤️Jag tycker du kan skriva till cb och reklamera testerna! De utger sig inte själva för att ge spökstreck, utan i informationen står det ju att även ett svagt streck är positivt. Om än det inte förändrar känslan hos dig kanske du kan få tillbaka pengarna du lagt på testerna. Det är ju verkligen inte gratis och blir ju pengar rakt i sjön, förutom den ångest det ger.
Lättast är att använda sig av exempelvis natural cycles för att komma igång och få in tänket och förståelsen kring ens cykel. Om man inte vill/kan lägga så mycket pengar på det kan man, när man kommit in i det, avsluta prenumerationen på appen och istället använda gratisappar.
För mig personligen har det funkat bra med ägglossningstest, jag har dock alltid använt mig av cbs rosa tester bara för att slippa vara den som avgör om det är positivt eller ej. De sista åren har jag haft ?lyxen? att ha väldigt tydliga äl-känningar, så jag har inte använt ägglossningstester mer än kanske två cykler efter mina missfall. Kruxet med just ägglossningstest är att de inte bekräftar att man har ägglossning, utan endast att hormonerna man får innan ägglossning ökat. Det är dock inte ovanligt att man inte ägglossar ändå, utan att kroppen gör nytt försök senare alternativt inte alls. Om du får in snitsen med att tempa kommer du troligtvis lära känna din kropp och cykel bättre och heller inte missa en ägglossning. ❤️