Inlägg från: Anonym (anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (anonym)

Många försöker vara otrogna

Det är män som varit gifta i många år, men även de som är unga och precis flyttat ihop.

Och jag är på en helt vanlig dejtingsajt (där jag antar att de förstår att det är kvinnor som som vill ha ett förhållande) hur många kan det då inte finnas på otrohetssajter och rena sexsajter?

Varför vill man vara otrogen när man antagligen är nykär med sin första sambo?

Jag är lite chockad hur vanligt detta verkar vara... eller otrohet kanske är vanligt, men skulle väl vara ännu vanligare om alla de här karlarna lyckas få napp? För de skriver själva att det är svårt. Men jag får aldrig riktigt någon vettig förklaring varför de vill vara otrogna. Eller hur de har tänkt att kvinnor på sajt för seriös dejting ska vara intresserade.

• Svar på tråden Många försöker vara otrogna
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Förklaring) skrev 2023-06-08 14:10:58 följande:

Här kommer en förklaring. De är kåta och vill knulla. Män har det inbyggt att sprida sina gener så mycket som möjligt.

Det är inte rocket science direkt.

Om det är helt normalt och sunt att män göra såhär då kanske man ska lägga ner det här med seriöst förhållande då för jag hade ju inte tänkt mig att han skulle leta vänsterprassel utan att det skulle vara vi. Trodde de flesta ville vara trogna

• Anonym (anonym)
    Mandel skrev 2023-06-08 14:21:45 följande:

Naiva jag tror ändå att få av dem ändå skulle löpa linan helt ut utan det handlar nog mer om att söka bekräftelse och vetskapen att man fortfarande "har det".
    Som singel blir jag galen på alla dessa män som "luras". De slösar min tid och lurar mig och de lurar även sin partner.

Så många gånger jag fått höra att de är bara kompisar, bor ihop för barnens skulle, svårt att göra bodelning med hus/företag och bla bla bla.  Dåligt sexliv och tar på sig offerkoftan och tror att jag ska bli sugen. Ibland frågar jag om respektive är med på att vi ska ha trekant, men åh nej, det var ju inte tanken...

Talar alltid om att jag inte är intresserad av trassel och att om man nu lever i en dålig relation ska man väl bryta upp först innan man börjar leta "nytt".

Numera är jag ju van och ser "varningsflaggorna" direkt och fäller ut moraltaggarna och hugger, men i början blev jag faktiskt riktigt besviken och arg när en man som verkligen kändes perfekt på alla sätt när vi chattade/skrev till varandra ett tag och när jag föreslog att vi skulle ses så kröp det fram att han var ju inte singel. 

Jo, jag har också varit med om att ha blivit lurad så och det suger verkligen. Men då hade han ju ändå tänkt köpa linan ut?
  • Anonym (anonym)
    Mandel skrev 2023-06-08 14:36:11 följande:
    Han kände sig väl manad att upplysa om att någon dejt inte kunde ske eftersom han inte var singel. Så han stoppade innan dejt bokades.
    Själv sa han det alldeles för sent... OK ja det kan ju hända att det finns någon sådan också, eller är det vanligt bland ?dina?? Att de ställer in och aldrig tänkte göra något alternativt ångrar sig?
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Mongo brudar) skrev 2023-06-08 19:15:35 följande:
    Jo precis.... För tjejer är ju aldrig otrogna 
    För det var ju precis det jag skrev, ja det är bara män som kan vara otrogna.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Kinkexperten) skrev 2023-06-08 17:55:06 följande:

Vissa av oss har sexuella intressen som går rätt långt utanför det en partner ställer upp på.

Och även om de ställde upp skulle det inte vara någon kick, just för att det är "ställa upp" snarare än "Wow jag blir så kåt så jag dör om du gör det där".

I övrigt kanske allt fungerar bra och man är lycklig, så varför förstöra relationen över det när man kan få sitt behov tillgodosett någon gång ibland, och i övrigt är fullt nöjd med vanligt vanillasex.

Lika barn leka bäst men en del barn finns det inte så många av.

Och det tänker männen att de kommer finna på en vanilj dejtingsajt?
  • Anonym (anonym)
    Anonym (G) skrev 2023-06-08 20:11:49 följande:
    Asså va?!? det är fan farligt ju
    jo de riskerar ju mycket
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Mongo brudar) skrev 2023-06-08 20:34:19 följande:
    Hur känns det att vara pantad
    Skapa du gärna en tråd där du frågar om alla gifta eller sambokvinnor som uppvaktar dig. Eller för all del, kvinnor får också gärna svara här och förklara hur det kommer sig att de jagar karlar på dejtingsiter trots att de är nygifta. 
  • Anonym (anonym)
    Anonym (fredag) skrev 2023-06-09 19:32:51 följande:
    Kvinnor behöver inte uppvakta män eftersom de vet att männen kommer till dem. Hade det varit det omvända hade det förmodligen kryllat av kvinnor som jagat knull.
    Ja, kvinnor har ju lika stor sexdrift och intresse som män. Kanske större till och med, om det kommer krylla av dem.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (fredag) skrev 2023-06-09 19:32:51 följande:
    Kvinnor behöver inte uppvakta män eftersom de vet att männen kommer till dem. Hade det varit det omvända hade det förmodligen kryllat av kvinnor som jagat knull.
    Bakgrunden till att jag efterlyste kvinnor i det inlägget var att jag ser ju inte den sidan. Som kvinna på dejtingsajt så kan jag ju berätta om de gifta och sambomännen som finns där och letar. Upptagna kvinnor är ju inget jag får se. Det betyder inte att jag anser att det inte finns. En person här verkade anklaga mig för att skriva att bara män är otrogna.
  • Anonym (anonym)

Och, saknar en bra förklaring mest när det handlar om unga, förhoppningsvis nykära. De som varit tillsammans i många år kan man ju förstå att det finns anledningar. Men nygifta och nysambos? Blir helt förkrossad nästan...

• Anonym (anonym)
    Sk007 skrev 2023-06-10 11:11:41 följande:

Givetvis ser ts inga otrogna kvinnor på dejtingsiter eftersom hon letar karlar.
    Som karl ser man otaliga otrogna kvinnor på dejtingsiter.
    Anledningen jag fått höra är att de behöver hjälp med det de saknar hemma, men de kan inte göra slut pga familjesituationen.

Precis. Jag har ju aldrig sagt att bara män är otrogna. 

Är det på vanliga dejtingsajter du ser det alltså typ inte tinder eller något annat som kallas typ ligg-app? Jag är själv på en dejtingsajt som uttalat är för singlar.

Och är det mycket kvinnor som är nygifta eller nysambo?

• Anonym (anonym)
    Sk007 skrev 2023-06-10 11:31:01 följande:
    På alla appar och sajter jag någonsin använt har det funnits otrogna kvinnor. På krogen stöter även upptagna kvinnor på mig.
    Jag har tyvärr ingen statistik på hur länge de varit tillsammans med sin nuvarande.
    Men att nyss ha påbörjat ett förhållande och samtidigt aktivt försöka vara otrogen låter som antingen något välsigt osunt eller som en väldigt liberal syn på sex.
    Det senare är förstås inget ovanligt.

Säger de på krogen att de är upptagna eller känner du till dem?

Tycker det kan vara osunt oavsett men av någon anledning stör det mig mer med de nya förhållanden, känns så sorgligt... 

• Anonym (anonym)
    Anonym (Kinkexperten) skrev 2023-06-10 16:31:28 följande:
    Det vet man iofs aldrig, men jag trodde inte det var det enda fall man fick skriva om i tråden?
    Är det jag varit med om själv som jag reagerade över, och jag är ju på en sådan. Trodde du svarade på det jag frågade om i TS, därför blev mitt svar till dig så. Inte att du inte fick berätta ditt. Är det tidsödande att hitta ett lika barn kan jag tänka mig?
Svar på tråden Många försöker vara otrogna