Inlägg från: Anonym (såklart) |Visa alla inlägg
  • Anonym (såklart)

Otrohet

Anonym (?) skrev 2023-06-07 15:50:09 följande:

Hur är hans plan för att få slut på detta beteende?

Det vanliga, få henne att tro att det är henne det är fel på och att hon måste acceptera hans skitbeteende annars är hon en inskränkt moralist Cool
  • Anonym (såklart)
    Anonym (Sviken) skrev 2023-06-07 22:04:44 följande:
    Tack för dedär svaret! Tror jag behövde lite hopp:)
    Tror jag säkert, men det du fick var ren BS och det enda det kommer resultera i är att du bara vadar ännu längre ut i skiten och fortsätter vara med en idiot tills du inte vet vad som är rätt och fel.

Du förstår, alla som säger saker du vill höra är inte alltid dina bästa kompisar som vill ditt bästa. Många av dem är personer som själva beter sig lika gränslöst som din kille och vill få dig att tro att det är normalt och nåt du behöver acceptera.
  • Anonym (såklart)
    Anonym (Sviken) skrev 2023-06-07 18:16:32 följande:
    Tror nog han vet att han blir kramgod när han blir full, men inte att det nu har gått såhär långt.
    Jag känner mig såklart sviken och mår dåligt över vad han har gjort mot mig men samtidigt tror jag att jag skulle må mycket sämre av att bara göra slut och "Ge upp", det känns även så bortkastat att göra slut över en puss i fyllan när förhållandet är hur bra som helst annars. Ser det som en mindre grej när han var full än om han skulle varit nykter också. Jag har bestämt att han kommer få en chans att bevisa allt det han har lovat mig nu inför framtiden, om han inte lever upp till det så är det slut!
    Nets skrev 2023-06-07 17:56:49 följande:

Ja du, fest är fest men skilj på fyllefest och fest, du har rätt i det du skriver, förbud kan få motsatt verkan, sen att kyssa en tjej på dansgolvet är väl inget att riva upp himmel och jord. Är det en förening eller klubb så känner ju alla varandra och träffas då och då, prata med honom bara och kanske någon ger dig en kyss framledes,  En kyss ser väl 99% av alla inte som otrohet om de ej är med i en kristen sekt. Är det de så gå ur omgående.

Tja, om du normaliserar allt han gör och tänker acceptera allt han gör ändå så vad är problemet då? 
  • Anonym (såklart)
    Anonym (Sviken) skrev 2023-06-07 16:07:34 följande:
    Anonym (?) skrev 2023-06-07 15:50:09 följande:

Hur är hans plan för att få slut på detta beteende?

Han har tidigare inte förstått hur han blir när han är full så tror på ett sätt detta var ett Wakeup call. Han har sagt att om han dricker kommer det att vara i måttliga mängder där han känner att han kan kontrollera sig.
    Vill heller inte att han ska sluta dricka helt för det känns också fel? Han ska ju kunna vara lojal trots alkohol, eller?

Fast det där är väl ingen plan... ok han säger att han fattat att han beter sig som en idiot när han är full... strålande.... sen då?

Har han visat någon som helst ansats till att faktiskt GÖRA något åt det?

Tycker du att det räcker med att hans konstaterande?
Svar på tråden Otrohet