Receptfri medicin mot sömnbesvär
Hej! Har svårt att somna och vaknar ofta flera gånger per natt. Någon som har erfarenhet av bra receptfri medicin?
Hej! Har svårt att somna och vaknar ofta flera gånger per natt. Någon som har erfarenhet av bra receptfri medicin?
Jag blev rekommenderad av en läkare att ta magnesium på kvällen. Jag hade inte jättestora problem, men vaknade flera gånger och hade svårt att somna om, och jag tycker faktiskt att det har blivit bättre även om jag var väldigt skeptisk till att börja med.
Testa Melatonin. Du kan börja med en liten förpackning på Apoteket funkar det kan du beställa lagligt från ett annat EU land. Det finns melatonin som utsöndras långsamt också tyvärr är det inte receptfritt i Sverige så det måste man beställa.
Frisk luft, bra mat, träning och mindre skärmtid.. där har du en receptfri lösning.
Har även hört av flera att meditation ska vara bra.
Vet tyvärr ingen receptfri medicin mot sömnbesvär men jag har precis fått några magiska droppar utskrivet som fungerar kalasbra!
Alimemazin Orifarm heter dropparna och tas 1-2h innan jag vill somna. Första gången blev jag något yr men sen har de inte varit några problem. Inga större biverkningar dagen efter, lite tröttare men sover hela natten gör man garanterat och det är så skönt.