Mina barn är fula – hur kommer jag över sorgen?
Jag vill tacka alla som tagit sig tid att svara i tråden, så många insiktsfulla vinklar.
Och ni som skriver att jag är hemsk: jag var beredd på det; då det är så folk har reagerat de få gånger jag vågat ta upp problemet med någon.
Hursomhelst: Jag vill poängtera att det jag ber om hjälp med inte är att få mina barn mindre fula, utan att kunna hantera sorgen över att de är fula.
Den här sorgen handlar om flera saker, dels oroar jag mig för mina barns möjligheter i livet. Redan nu är det smärtsamt tydligt att de inte är välkomna bland dom "populära tjejerna" och så kommer det säkert fortsätta.
Dels tycker jag det är jobbigt med folks reaktioner och förundran/besvikelse.
Sist men inte minst känner jag mig värdelös som mamma (och fru) som inte kunde föra vidare min, så att säga, enda spetsegenskap till mina barn. Jag är säker på att min man förmodade att han skulle få vackra barn med mig, men så blev inte fallet. Allt detta gör mig mycket ledsen.
Ta Kardashian familjen som exempel. Den fulaste av dem har varit den mest omtyckta av systrarna på grund av sin personlighet. Nu e hon sönderopererad men hon var omtyckt innan alla ingrepp.
Med rätt attityd och inställning kan man göra och bli vad man än kan tänka sig. Du behöver skifta ditt fokus, en kreativ person kan vara intressant ända upp tills dom dör, men en bildskön människa är oftast passé vid 40.