Mina barn är fula – hur kommer jag över sorgen?
Jag fick min första mens när jag var 12, då var jag 157 cm och nu som vuxen är jag 166. Man brukar ju säga att man ofta växer ca 10 cm efter första mensen (har jag hört) och det stämde ungefär med min äldsta dotter också fast hon är lite kortare än jag (162 cm och 16 år gammal).
Stämmer det med din dotter så kan hon ju bli 165 cm och det är ju en väldigt normal längd.
Och de kanske liknar pappan? Han kanske inte är jättelång heller? Det är ju sånt man får räkna med , min äldsta dotters pappa är ganska kort och då är det ju naturligt att hon blir kortare än jag.. Och när det gäller tjejer spelar ju längden inte stor roll så länge det inte är extremt åt något håll. Som tur är så är pappan till min son lång ..
Och när det gäller att du tycker de är fula så är det ändå så att man inte kan veta hur någon ser ut när de växer upp. Tycker det känns som att flickor (säkert pojkar också) ganska ofta har en period när de inte har vuxit i sitt utseende än.. Och så sitter ju skönheten i betraktarens öga , alla gillar ju inte samma saker när det gäller utseende.. och tjejer brukar ju oftast inte ha problem att träffa nån även om de inte är supersnygga. . Och är det någon detalj som man är väldigt missnöjd med och mår dåligt över kan man ju oftast fixa det sen . Om de själva vill alltså när de blir äldre. Se bara till att du inte visar för dom vad du tycker så att det påverkar deras självförtroende..