Inlägg från: Aiways |Visa alla inlägg
  • Aiways

Mina barn är fula – hur kommer jag över sorgen?

Du måste vara den mest ytliga,och narcissistiska personen jag hört här på forumet. Hur kan man ens ha en sån inställning mot sina egna barn. Vem är du att säga att du är vacker och de inte är det. Utseende är högst subjektivt och vad som attraherar eller tilltalar någon skiljer sig från person till person. Du är väl en sån som inte kunde tänka dig en kille kortare än 180cm och som konstant kollar dig själv i spegeln för att få självbekräftelse. 

Och att man måste ha ett visst utseende för att kunna lyckas i livet är än mer absurt. Med andra ord anser du att exempelvis Bill Gates, Ingvar Kamprad och Steven Jobs var/är riktiga läckerbitar. Jag tror du har en extremt ytlig livsstil och inser det inte.

Du borde skämmas. Barnen förtjänar en bättre mamma. 

• Aiways
    lissan1 skrev 2023-06-04 23:40:54 följande:
    Hur kan du säga en sån sak till en person du inte ens har träffat! Jag trodde verkligen att det här var ett tryggt forum där man kan få dela med sig utan att bli dömd. Jag är en jättebra mamma och önskar bara att mina döttrar ska få en bra framtid!
    Problemet är att din inställning och approach är så otroligt fel, och sättet du skriver är ännu värre. Det finns extremt utseendefixerade människor och jag kan inte annat än tolka dig som en av dem. Det är enligt mig en väldigt ful egenskap att ha. Det är ett forum där man kan dela sina åsikter och detta är min åsikt av ditt inlägg. 

Sen säger jag inte att världen inte ger fördelar för de med ett generaliserat attraktivt utseende, men det finns även många nackdelar. Press, ångest, utnyttjande, antastande osv. Att du anser att dina barn inte kommer få ett bra liv på grund av att du inte tycker om deras utseende är absurt.

Ja det finns folk som lyckas i livet tack vare ytlighet. Se på "bimbos" som Bianca Ingrosso exempelvis, som bara gör karriär på familj, utseende och ytlighet. Så visst man kan ju lyckas men det är extremt få som gör det. Betydligt fler lyckas i livet och känner lycka genom att studera och skaffa ett jobb de trivs med, skaffa vänner som stöttar dem och en familj som uppskattar varandra som dem är och inte för hur de ser ut. 

Och framförallt sluta jämföra dig själv med dina barn. 
  • Aiways

@Goneril
    Detta var nog det dummaste jag läst. Okej så eftersom att vi inte håller med TS i frågan så sprider vi hat? Vad är poängen med ett forum om man ska dela åsikter med alla andra och inte kan ha avvikande åsikter?
    Tror du verkligen att världen är så PK i din lilla bubbla? 

Och att vi eftersom vi reagerar på TS (i vårt tycke enormt stötande) åsikter så är vi inte värdiga att lämna vår åsikt? Ska vi passa på att införa censur i nyhetsbladen också när vi ändå är igång? 

Gällande narcisism behöver man inte vara certifierad läkare för att kunna se beteenden som tyder på narcisism. Sluta ta allt så ordagrant och sluta bete dig som en översittare. 

Istället sitter du här på ett forum och förorsakar att två stackars barn blir utsatta av passiv mobbning av deras mamma. Läs Agda90s inlägg. Är det så du tycker det ska vara? 

Till TS. Jag vill bara att du ska förstå hur dålig din inställning är och att du kan skada barnen genom att tänka som du gör. Utsätt inte dina barn för det. Ta itu med dig själv istället. 
    Vill de däremot självmant när de fyllt 18 ha hjälp och råd med deras utseende så kan du stå först i kön, men släpp dessa tankar och ge istället dina barn bästa förutsättningarna i alla avseenden. 

Svar på tråden Mina barn är fula – hur kommer jag över sorgen?