Inlägg från: Anonym (Ängelbört Hamperdinnnck) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ängelbört Hamperdinnnck)

Vad är avtändande hos kvinnor?

Fotsvett är avtändande hos en tjej. Blä för stinkande fötter och strumpor. Kräks

Förresten "Kvinnlig rösträtt". På vilket sätt kan det vara en egenskap hos en kvinna? Det är väl snarare en egenskap hos ett samhälle? 🤔

Tom Araya skrev 2023-06-03 02:55:03 följande:
    Ingen har i tråden sagt att det bara gäller kvinnans egenskaper.

I trådstarten står att "det är dags för er män att säga vad som är avtändande hos kvinnorna". Alltså är det egenskaper hos kvinnorna som efterfrågas.

Anonym (Selektiv hane) skrev 2023-06-03 08:41:57 följande:
    Ja det där såg jag oxå o lade märke till. Egenskaper är på tapeten Tom Araya. Inte nå annat. 

Exakt. 

Och självklart stör sig inte heller undertecknad på kvinnlig rösträtt. Trodde att var en fråga vi alla var klara med för länge, länge sedan. Med alla sina brister är demokratin trots allt det minst dåliga och demokratin omfattar alla medborgare.

Tom Araya skrev 2023-06-04 00:13:38 följande:
    Nej, rösträtt är något som finns hos kvinnor, men är ingen egenskap.

Fast rösträttens vara eller icke vara är ju inget den enskilda kvinnan bestämmer över. Myndiga kvinnor liksom myndiga män har rösträtt vare sig de vill eller inte vill.

Så vad innebär det om man röstar på kvinnlig rösträtt? Att det är avtändande att en viss kvinna liksom alla andra kvinnor och män har rösträtt eller vadå? Skulle man attraheras av henne om hon blev omyndigförklara? 

*Omyndigförklarad

Tom Araya skrev 2023-06-04 21:19:10 följande:
    Nu är du inne på en helt annan diskussion där jag inte har framfört någon åsikt....
    Jag har försökt förstå vad du menade, men får inse att jag misslyckats med det.
Svar på tråden Vad är avtändande hos kvinnor?