Inlägg från: Anonym (Varför) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Varför)

Vad är avtändande hos kvinnor?

Anonym (Många sexpartners) skrev 2023-06-02 22:41:53 följande:
    Kanske det, men jag ogillar verkligen det där att försöka förbjuda oss att ha preferenser. Vad man får tycka eller inte tycka när det gäller ens eget kärleksliv. 
  • Anonym (Varför)
    Anonym (Många sexpartners) skrev 2023-06-02 22:41:53 följande:
    Kanske det, men jag ogillar verkligen det där att försöka förbjuda oss att ha preferenser. Vad man får tycka eller inte tycka när det gäller ens eget kärleksliv. 
    Varför är detta en preferens för dig,
    Är det på grund av egen oerfarenhet?
    Är det på grund av att kvinnan kanske då vet vad bra sex är?
  • Anonym (Varför)
    Anonym (Många sexpartners) skrev 2023-06-02 22:56:04 följande:
    Det är en preferens för mig eftersom kvinnor som inte ens vill ha mig ändå blir arga på mig om jag tycker det. Ok, är du intresserad av mig och känner dig bortvald av mig pga detta så har jag en viss förståelse för att du tycker så. Men som okänd och oönskad av dig men ändå vill du bestämma vad jag skall få tycka och kontrollera min åsikt? Nej tack. Det där är ett sjukt avtändande kvinnligt beteende.
    Helkonstigt svar. Jag tycker inget, jag undrar vad som gör att du har denna preferensen och blev inte så mycket klokare på svaret. Alla frågor är inte kritik, vissa är nyfikenhet på hur andra tänker och resonerar (preferenser få alla ha, sen handlar det om vad som är rimligt och verklighetsförankrat. Men det är ju liksom ditt eget problem).

Du har denna preferensen för att "hämnas" på kvinnor som levt och haft relationer men inte varit intresserad av dig? Eller för att kvinnor som legat mer fler blivit stötta av din preferens?

var går gränsen då, hur många är förmånga i vilken ålder?
    får man ha legat med 5 när man är 20, 18 när man är 60,   2 när man är 50, 10 när man är 45? Vad är rimligt för dig?
  • Anonym (Varför)
    Anonym (Många sexpartners) skrev 2023-06-03 00:30:11 följande:
    Det är inte bara på grund av helkonstigt svar utan förmodligen din läsförståelse också.

Jag har ingen sådan gräns, jag stör mig inte på antal innan. Gillar jag henne och hon gillar mig så vill jag försöka ändå. Jag vill inte välja bort av den anledningen.

Problemet är när jag inte får välja bort av den anledningen eller inte ens får tycka att det är negativt med stort antal. Den här grejen med att vilja bestämma över vad män man inte ens är intresserad av att vara med ändå skall få tycka eller ej. Antingen om detta eller någon annan preferens, tex. preferens för thailändska kvinnor, preferens för icke feta kvinnor, preferens för kvinnor som inte är singelmammor osv osv. Väldigt mycket sådant att män har preferenser upprör en del kvinnor och just den där mentaliteten att vilja styra över mäns preferenser, bestämma vad som är ok eller ej det är extremt oattraktivt.

Förstod du inte denna gången ger jag upp.

Alla har väl sina preferenser på en framtida partner, kvinna som man?

Det som rör upp till diskussion är oftast just olikheter mellan könen gällande detta, det syns ju åt båda håll ofta.

De diskussioner jag tror du hänvisar till är att ha "högre" krav för sin partner än för sig själv (hyckleri som kd så gärna uttrycker sig), att det skulle vara ok för en man att ha haft många partners men inte för kvinnan osv. Klart att ett sådant ämne triggar känslor  hos kvinnor, det går ju emot kvinnors rätt till sin egen sexualitet och skambelägger kvinnor. Det är helt enkelt en rätt förlegad syn på kvinnor att mannen ska äga den.
    Men om du säger att du attraheras mest av kvinnor med små bröst eller thailändskt utseende så tror jag inte att du får samma typ av mothugg.

Svar på tråden Vad är avtändande hos kvinnor?